actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2010, 13:04
Sophie.vanaubel Sophie.vanaubel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 20
"Staking kost economie tot 150 miljoen euro"

ma 18/10/2010 - 06:52
Het Verbond van Belgische Ondernemingen raamt de kosten voor de hele economie op 100 ŕ 150 miljoen euro. De Antwerpse haven alleen al schat het verlies door de staking op 1,5 miljoen euro.

lees ook
Staking en ongevallen stuurden spits in de war
Het Verbond van Belgische Ondernemingen heeft zich voor de berekening van de economische schade gebaseerd op cijfers bij vorige treinstakingen en bijkomende studies.

In de Antwerpse haven vertrekken normaal meer dan 200 goederentreinen per dag. Volgens Jan Blomme van het Havenbedrijf ondermijnen stakingen de betrouwbaarheid van de NMBS. "Er is ook het risico dat gebruikers zich afkeren van het spoor, wat natuurlijk contraproductief zou zijn en het tegenovergestelde van wat de vakbonden bij het spoor willen bereiken", aldus Blomme. "De Antwerpse haven en treinreizigers zullen op den duur ook alternatieven zoeken

Eigen mening: Het is belachelijk dat de NMBS staakt want nu zijn de reizigers de dupe hiervan. Het is ergens wel begrijpelijk dat de NMBS staakt omdat ze niet akkoord gaan met hun arbeidsomstandigheden, maar staken lost niets op want het kost de overheid hopen geld.


bron:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...conomie_staking
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2010, 19:04
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
De staking van de NMBS heeft voor mij twee kanten. Enerzijds vind ik dat de werknemers volkomen het recht hebben om te staken. Ze hebben ook het recht om hun mening te laten horen. We leven nu eenmaal in een land waar vrije meningsuiting toegestaan is.

Anderzijds vind ik het wel zeer vervelend dat ook de passagiers hier de dupe van zijn. Ze hebben hier eigenlijk niets mee te maken. Ikzelf heb hier ook hinder van ondervonden: ik neem normaal de trein tot Herentals en daarna de bus. Nu heb ik een hele omweg moeten uitstippelen om toch op school te raken. Wat best wel veel werk is.

Daarenboven is een staking ook slecht voor de economie, zoals in het artikel te lezen is. Het kost de overheid een berg geld!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.