actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th January 2013, 13:31
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Electrabel verlaagt prijzen om ze vervolgens te verhogen

Energieleverancier Electrabel kwam recentelijk in het nieuws met de aankondiging dat het zijn prijzen voor gas en elektriciteit zou verlagen. Maar die daling blijkt alleen van toepassing voor mensen die al klant waren in december. Wie deze of volgende maand klant wil worden, zal mogelijk een hoger tarief betalen.

Bij controle blijkt dat bepaalde tarieven de hoogte ingaan vanaf februari. Dat melden de kranten van de groep L'Avenir. Het geldende tarief is bovendien hetgeen dat van toepassing is vanaf het ogenblik dat het contract in werking gaat, en niet hetgeen dat van kracht is op het ogenblik dat het contract ondertekend werd.

Elk nieuw contract begint minimaal een maand na ondertekening. Mensen die deze maand naar Electrabel willen gaan, betalen dus het tarief van februari of zelfs maart, en dat ligt hoger.

De tariefverhogingen hebben met name betrekking op de formules 'GroenPlus 1' en 'Exclusief nacht'.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1311154/electrabel-verlaagt-prijzen-om-ze-vervolgens-te-verhogen.aspx


Mening: Ik vind dit slim gespeeld van Electrabel als ze iets kunnen doen om meer geld uit te halen zijn ze er ook snel bij. Ik vind eigenlijk dat dit ook een beetje oplichterij is naar de mensen toe. De mensen die dit artikel nu niet gelezen hebben, denken dat ze minder gaan moeten betalen. Uiteindelijk gaan ze dan schrikken, want moeten ze meer dan de vaste klanten betalen. Voor de vaste klanten zijn dit nu win facturen. Ze betalen nu minder en het geld dat ze normaal moesten meer betalen kunnen ze bijhouden voor in februari als de tarieven omhoog gaan. Voor de vaste klant is dit een goed begin van het nieuwe jaar. De nieuwe klanten zijn eigenlijk belogen (als ze het niet wisten) en verliezen meer geld dan ze denken/dachten. Ik vind het persoonlijk ook niet mooi, dat ze in het groot aankondigingen dat er prijsvermindering gaat zijn en uiteindelijk is het verhoogd want er zit een adder onder het gras. Als ze ergens geld kunnen uithalen zullen ze dit wel doen. Waarom kunnen ze in de maatschappij eens niet eerlijk zijn en meteen alle addertjes vertellen. Zowel de voordelen en de nadelen. Ik zou er niet kunnen mee leven, eerlijkheid duurt het langst in mijn ogen.
__________________
Life is Just a Game

Laatst aangepast door T*ssa.Mertens : 11th January 2013 om 13:38.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.