actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 13:21
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Pesten op het werk?

Bij werknemers die op het werk worden gepest, zijn het vaak de leidinggevenden die het doen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 2.230 werknemers in Nederland. In 34 procent werden werknemers gepest door hun baas of werkt de chef het pestgedrag in de hand.

De baas is niet de enige die slecht gedrag vertoont. Tussen de pesters werden ook mensen van buitenaf als klanten, leerlingen of patiënten gespot. Soms heeft het slachtoffer zelfs een hele groep collega's tegenover zich. Pesten kan leiden tot zware psychologische problemen. Ziekteverzuim door stress is één van de kwalijke gevolgen. De slachtoffers meldden zich het afgelopen jaar gemiddeld 20,5 dagen ziek, terwijl niet-gepeste collega's gemiddeld 6,4 dagen thuis bleven.

(hln)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd April 2008, 16:07
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Dit zijn toch wel schokkende cijfers vind ik. Je zou toch denken dat mensen met een leidinggevende functie slim genoeg zijn om niette pesten. En daarbij nog de andere collega's mogen dit toch niet zomaar laten gebeuren. Want dit kan leiden tot ernstige gevolgen zoals zelfmoord. Werklui die andere collega's pesten moesten gewoon hun ontslag krijgen. Dit zou nu eens een goed argument zijn om iemand een ontslag te geven!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2008, 19:21
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Dit vind ik ook schokkende cijfers. Je hoort wel vaker van pesten op het werk. Dit kan ik echt niet begrijpen. Volwassen mensen die pesten. Dat is toch absurd. Men probeert dan kinderen te leren dat pesten niet mag en dat het zware gevolgen kan hebben en dan doen volwassen mensen het toch. Ik vind het ook heel erg dat het mensen zijn met een leidinggevende functie. Zij moeten dan het voorbeeld zijn voor vele werknemers, maar iemand pesten is GEEN voorbeeldgedrag. Als collega’s merken dat er gepest wordt moeten ze er toch iets aan doen. Ik kan wel begrijpen dat dit moeilijk wordt wanneer je baas erbij betrokken is. Dan zal je sowieso minder het initiatief nemen om er iets aan te doen. Blijkbaar moeten vele volwassenen ook/opnieuw geconfronteerd worden met de gevolgen van pesten want echt volwassen zijn ze blijkbaar niet.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th April 2008, 17:07
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Dit is gewoon niet normaal! Als volwassen persoon begin je er toch niet meer mee om mensen te pesten?! En dan moet je je kinderen maar eens proberen afleren en zeggen dat ze niet mogen pesten! Erg geloofwaardig zal dit ook niet meer overkomen he..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.