actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2017, 19:38
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
Ik ben het eens met de mening van Annelore. Ik ben zelf dan ook een groot dierenvriend. Ik ben tegen het testen op dieren. De dieren moeten met respect behandeld worden. Als ik hoor dat ze na een aantal testen gewoon om het leven worden gebracht vind ik dit schandalig. Het argument dat gegeven wordt in het artikel botst ook een beetje met mijn geweten. Ze zeggen: “Ja, we doen met eenzelfde (knaag)dier meerdere proeven.” Ik vind niet dat deze argumentatie het kan goed keuren dat je dieren gebruikt voor een onderzoek. Langs de andere kant moeten we denk ik ook gewoonweg een beetje realistisch zijn. Je kan/test geen medische zaken rechtstreeks op een persoon. Ik denk dat de universiteiten in moeilijkheden zouden komen als ze dit zouden doen. Dit wil nog niet zeggen dat ze de dieren niet juist kunnen behandelen. Zoals Annelore aanhaalt, kunnen ze de dieren bijvoorbeeld in leven laten, (ook al gaat het om knaagdieren) het blijven dieren. Ze moeten de knaagdieren ook vredig en respectvol behandelen. Ik kan hier een link leggen met het hele debat rond het verdoofd/onverdoofd slachten. Mijn hart bloedde toen ik een paar weken terug een filmpje van Gaia te zien kreeg. (filmpje Gaia: http://www.gaia.be/nl/nieuws/nieuw-...-veetransporten ) Hierin werden beelden getoond over het dierentransport door Europa. De koeien op de beelden worden mishandelend en geslagen. Je kan misschien wel zeggen dat dit een totaal ander onderwerp is, maar ik bekijk het vanuit hetzelfde perspectief. De dieren worden in beide situaties onterecht behandeld. Dat moet vandaag de dag gewoon beter kunnen. Vele mensen doen bijvoorbeeld vandaag (deze vasteperiode) ook mee aan 40 dagen zonder vlees. Ik vind het trouwens een zeer mooi initiatief. Dat zoveel mensen zich hiervoor willen inzetten. Naar mijn gevoel denken de mensen gewoon niet verder na dan hun neus lang is. Ze doen bijvoorbeeld mee aan zo’n actie als 40 dagen zonder vlees. Met welk motief? “Mijn vrienden doen ook mee, het zou goed zijn voor het milieu, ik ben een dierenvriend,…” Maar deze mensen hebben volgens mij nog niet nagedacht aan het welzijn van de dieren, iets dat jammer is, want dat zijn ook levende wezens die het recht zouden moeten hebben om op dezelfde manier behandeld te worden als de mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.