actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 15:22
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
OVS (NMBS) staakt tijdens kerstavond en oudejaarsdag

Opnieuw spoorstaking vanaf twee uur

Vanmiddag om 14 uur is een nieuwe 24-urenstaking van start gegaan van de Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel (OVS). De treinbestuurders staken onder meer omdat ze hun eindejaarsdienstregeling te laat hebben ontvangen. De gevolgen van de spoorstaking zijn voorlopig erg beperkt.

'Op sommige plaatsen zijn er geen treinbestuurders komen opdagen, maar dat aantal is voorlopig minimaal', zegt Frédéric Petit, woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel.

De actie zal volgens de woordvoerder vooral de avondspits treffen. 'Rond 16 uur weten we meer.'

OVS voert actie tegen de nieuwe dienstregeling die sinds december van kracht is. Die is volgens de onafhankelijke vakbond voor verbetering vatbaar. OVS pleit ook voor een loonsverhoging en de aanwerving van nieuwe treinbestuurders.

Vorige week, op kerstavond, ging het spoorwegpersoneel al voor 24 uur in staking. In combinatie met de zondagsregeling die de NMBS toepast op 24 en 31 december, leidde dit tot grote problemen voor de pendelaars. Zo reed tussen 17 en 18 uur maar de helft van de treinen tussen Antwerpen en Gent en tussen Brussel en Antwerpen.

Vandaag geldt opnieuw een zondagsregeling, maar het is mogelijk dat die door de staking niet gehaald wordt, zegt Frédérik Petit van Infrabel. 'De NMBS zal er toch alles aan doen om toch voldoende treinstellen te kunnen inzetten', klinkt het.



De standaard 31 december 2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st December 2007, 19:10
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Ik vind het schandalig dat de NMBS nu staakt. Me deze periode gebruiken veel mensen het openbaar vervoer. Ik vind het fout om te staken ze treffen alleen de reizigers en dat vind ik fout.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.