actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2013, 13:28
Jari V*rwimp Jari V*rwimp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 20
Kristalbedrijf Val Saint-Lambert vraagt faillissement aan

De beroemde kristalfabriek van Val Saint-Lambert heeft nog maar eens het faillissement aangevraagd bij de rechtbank van koophandel van Luik. Dit keer zou er een overname door de Franse kristalproducent Lalique op komst zijn.
Vandaag is er opnieuw een punt gezet achter de feniks van de Belgische industrie: de kristalproducent Val Saint-Lambert in Seraing nabij Luik. Bij het bedrijf werken nu nog altijd een zestigtal mensen.


Belga
Het bedrijf werkt al sinds begin vorig jaar onder gerechtelijk akkoord en dat liep af op 25 oktober. Als er tegen dan geen overnemer zou gevonden zijn, zou VSL opnieuw failliet gaan. Er waren twee kandidaten: de Franse kristalproducent Lalique uit de Elzas en de Indiase tegenhanger Sahara.

Beiden hebben echter afgehaakt en dus werd vandaag al het faillissement. Wat er nu gaat gebeuren, is nog niet duidelijk. Mogelijk zou Lalique na een faillissement Val Saint-Lambert alsnog overnemen, maar dan met een schone lei kunnen beginnen.

bron: de redactie 11/10/13

mening: Zeer interessant nieuws vind ik. Ik kende het bedrijf eerst niet, maar mijn vader vertelde hierover. Het was één van de belangrijkste kristalfabrieken in België. Voor ons land is dit dus een klein drama. Dit komt omdat België door dit bedrijf beroemd was geworden in het kristal. Zelf denk ik dat ze het faillissement konden vermijden door aan modernisatie te doen, ze deden niet aan vernieuwing waardoor ze niet meer mee konden met de tijd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.