actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2015, 11:23
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Anonymous: laat ons vandaag massaal IS saboteren

Als het aan Anonymous ligt, gaan we vandaag massaal terreurbeweging Islamitische Staat saboteren, pesten en beledigen. Het hackerscollectief heeft deze vrijdag 11 december namelijk uitgeroepen tot 'IS Trolling Day'. Zet IS-aanhangers voor schut, beledig hun vrouwen en toon dat je niet bang voor ze bent, is de boodschap.

In een bericht op file-sharing website Ghostbin roept Anonymous iedereen op om vandaag mee te helpen om het leven van Islamitische Staat zo zuur mogelijk te maken. 'Je hoeft geen deel uit te maken van Anonymous. Iedereen kan dit en je hebt er geen speciale vaardigheden voor nodig. We vragen je om mee te doen op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en in de echte wereld.'

Aanvallen

Een greep uit de voorstellen van Anonymous:- Plaats foto's waarin je IS belachelijk maakt
• Plaats foto's van geiten met een beledigende opmerking over de vrouwen van IS-strijders
• Gebruik #hasthags die vaak door IS worden gebruikt om ze uit te maken voor 'Daesh'.
• Gebruik #hasthags die vaak door IS worden gebruikt om foto's van gedode IS-leden te verspreiden.
• Laten we de hashtag #Daeshbags trending maken
• Vind accounts van IS en roep al je vrienden op om ze te rapporteren
• Plaats video's op YouTube waarin je IS belachelijk maakt
• Print foto's uit waarin je IS belachelijk maakt en hang ze op in je stad (pas wel op dat mensen snappen dat je IS bespot en niet ondersteunt).
• Print pagina's uit die laten zien dat IS niet de islam representeert.
#TrollingDay #TrollISIS #ISISTrollingDay #ISIS #Daeshbags #Daesh pic.twitter.com/dVXvEP8ub7

— Awake...(@ AnonViol3nt) 11/12/15 00:00
Anonymous zegt zelf al langer actief te zijn met een anti-IS-campagne op internet. Na de aanslagen in Parijskondigde het collectief een nieuwe golf van aanvallen op de terreurbeweging aan. Tegenover de Britse krant Expresszegt een vermeend Anonymous-lid dat zichzelf 'TMT' noemt dat het idee om ook anderen erbij te betrekken ontstond nadat een organisator van Anonymous een aantal vrienden wilden charteren om mee te helpen met het organiseren van aanvallen. 'We kunnen in deze strijd elke hulp gebruiken die we kunnen krijgen.'

Mensen die willen helpen kunnen dat volgens Anonymous doen door bijvoorbeeld foto's op sociale media te plaatsen waarin IS belachelijk wordt gemaakt. Ook het verspreiden van de hashtags #Daesh (een alternatieve naam voor IS) and #Daeshbags (een portmanteau van Daesh en douchebag, het Engelse woord voor sukkel) helpt volgens het hackerscollectief.

Daarnaast zouden mensen foto's van geiten kunnen tweeten naar leden van IS, met als onderschrift een opmerking over hun vrouwen. Op Instagram kunnen mensen foto's plaatsen waaruit blijkt dat ze niet bang zijn voor IS. En zo gaat de lijst nog wel even door. Anonymous: 'We zetten ze voor schut omdat ze idioten zijn. We zullen ze laten zien wat ze echt zijn.'

In hoeverre Anonymous daadwerkelijk een groep mensen vertegenwoordigt die hetzelfde doel nastreven is overigens maar zeer de vraag. Het is een amorfe groep met wisselende leden, die in verschillende samenstellingen aan uiteenlopende doelen werken. Het enige dat hen lijkt te binden, is dat ze begrijpen hoe internet werkt.

Bron: http://www.demorgen.be/technologie/...teren-bcd1f3c2/

Eigen mening: Ik vind het een goed initiatief van Anonymous om dit te doen. Veel mensen hebben schrik van IS en dit is nergens voor nodig. Laat ons massaal opkomen tegen IS. IS wil dat wij schrik krijgen en dit mag niet gebeuren. Ik vind het goed dat Anonymous iets tegen IS wil doen. Ik persoonlijk ben niet bang van IS. Laat ons zoals Anonymous foto's plaatsen waarin IS belachelijk wordt gemaakt. Hierdoor gaan ze zien dat ze ons niets kunnen doen. Nu ziet IS dat de wereld schrik heeft van hun en gaan ze verder blijven doen. Dit moet stoppen!

Laatst aangepast door nicolas.j*cobs : 11th December 2015 om 11:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2015, 12:20
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Anonymous: laat ons vandaag massaal IS saboteren

Ik vind dit inderdaad een mooie poging van Anonymous, maar ik vrees dat deze niet veel zal uithalen. Door IS belachelijk te maken en zo te hopen dat zij met hun terroristische daden zullen stoppen, ben je niet realistisch aan het denken. Er is zoveel meer nodig, om deze groep te stoppen. Maar tot hiertoe heb ik persoonlijk, nog geen grond-brekend initiatief gezien. Al ben ik wel 'blij', dat we met zovelen naast elkaar staan , tegen IS. Er wordt wel gezegd dat het hun bedoeling is, om de wereld/groepen mensen uit elkaar te trekken, maar zo zie je maar dat de solidariteit toch sterker is dan terrorisme.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 12th December 2015 om 12:32.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th December 2015, 12:53
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Angst bestrijden met humor

Tegenwoordig lijkt iedereen gekend te zijn met het woord "terreur". Zeker na de aanslagen in onder andere Parijs voelt het voor veel mensen alsof het gevaar om de hoek zit. De talrijke militairen in de grote steden helpen daar ook niet bij.

Toch worden we aangespoord om niet bang te zijn want dat is namelijk wat IS wil volgens velen. Het is bij wijze een deel van hun strategie want door angst in te boezemen voelen ze zich machtig. Ik ben helemaal akkoord met het feit dat we moeten tonen dat we niet bang zijn en daarom kon ik het ook niet helpen om te glimlachen toen ik dit artikel las.

Ik heb al meermaals gezegd dat hackers tegenwoordig op bepaalde vlakken meer macht kunnen uitoefenen dan eerder wie. Dat is op zich ook wel een eng idee, maar soms kan het ook wel iets goeds zijn. Anonymous is bijvoorbeeld een politiek neutrale organisatie en gaat niet uit van religie. Ze zijn tegen oorlog en tegen terreur en gebruiken hun "talenten" alleen maar wanneer "nodig".

Dit initiatief vind ik dan ook geniaal. Het is in principe gewoon lachen in het gezicht van IS. Door het bericht te verspreiden en #hashtags te gebruiken kunnen mensen zien dat ze niet alleen zijn en vormen ze met hun humor een front tegen de angst. Ik zeg niet dat humor IS kan verslaan, maar op zich is het wel een sterke verdediging tegen de angst die de terreurorganisatie ons probeert in te boezemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.