actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2015, 23:33
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 55
Charles Michel: ‘Ik heb me vergist in de N-VA’

Charles Michel: ‘Ik heb me vergist in de N-VA’

Eerste minister Charles Michel heeft zich voor de verkiezingen van mei 2014 'vergist' toen hij stelde dat hij met de MR nooit in een door de N-VA gedomineerde regering zou stappen en door het nationalisme principieel af te wijzen.

Toen hij ontdekte dat de Vlaams-nationalistische partij zich op een sociaal-economisch programma kan focussen, zonder nog langer te focussen op haar institutionele eisen, besefte hij dat hij een 'inschattingsfout' had gemaakt. Michel zei dat woensdagavond in een lang interview op de RTBF.

Dat de PS en het cdH er na de verkiezingen voor kozen samen centrumlinkse regeringen te vormen op regionaal niveau, kwam voor Michel over als een 'elektroshock'. De beslissing van de twee partijen, die nu federaal in de oppositie zitten, droeg rechtstreeks bij aan Michels keuze om federaal een regering te vormen waar de MR de enige Franstalige partij is.

Volgens Michel was er na de keuze van de PS en het cdH een 'risico op chaos'.

bron: de standaard
mening: Eindelijk een politicus die durft toegeven dat hij fout was. Dat heb ik nog niet veel politici horen zeggen. Meestal praten ze de gewone burger maar naar de mond zodat ze meer stemmen binnenhalen. Of om 'sympathiek' over te komen. Ik denk dat de regering nu in elkaar zit zoals de meerderheid van de bevolking het wou. Dat de PS en cdH daar niet bij zitten omdat ze voor 'moeilijkheden zouden zorgen' zullen we nooit weten, maar als ik mijn volledig subjectieve mening daarover mag geven denk ik van wel. Ik heb voor de verkiezingen de debatten tussen de verschillende partijvoorzitters gevolgd op televisie en kon me niet zo vinden in de standpunten van de PS. Geen enkel programma sprak volledig aan, maar toch denk ik dat N-VA het niet slecht doet. Het is volgens mij de eerste regering die effectief iets doet aan de schuldenberg en er niet nog een schepje bovenop doet. Ja, we moeten veel inleveren en we moeten betalen. Maar de schulden zijn er nu eenmaal door het geklungel van de vorige regeringen. Kunnen we die schulden wegtoveren? Nee, helaas. Ik geloof in de kracht van verandering, daar zit toekomst in. Je kan nu wel zeggen: "Dat is wel heel kort door de bocht en wacht tot dat je zelf bijna 50% van je loon moet inleveren."! Maar hebben we een andere keuze? Op een andere partij stemmen die ons terug in de schulden werkt? Sorry, maar liever nu even een zware periode hebben dan er heel mijn leven mee bezig te moeten zijn en mij een hoop zorgen te maken over de toekomst van mijn kinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.