actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2017, 23:51
Geronimo.Leysen Geronimo.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Pulderbos
Posts: 17
Elektrisch rijden duurder dan rijden op benzine’

Rijden met een elektrische auto is 10 procent duurder dan rijden met een benzineauto. Dat blijkt uit een Nederlandse studie.

De prijs per kilometer van een nieuwe benzineauto is 50,6 cent, terwijl die van een nieuwe elektrische auto 55,9 cent bedraagt. De tarieven zijn berekend op basis van vier jaar gebruik en 15.000 gereden kilometers per jaar. In het rekenvoorbeeld kost de benzineauto 632 euro per maand, de elektrische 689 euro.

0,2 procent elektrisch

Volgens Frits van Bruggen, de directeur van de ANWB - de Nederlandse tegenhanger van Touring - is elektrisch rijden daarmee wel duurder, maar volgens hem niet veel duurder. ‘Terwijl dat in de beleving van mensen nog wel het geval is.’

Uit de studie blijkt dat 38 procent van de Nederlandse consumenten interesse heeft voor elektrisch rijden, maar de opmars ervan gaat volgens de ANWB te langzaam. Op dit moment is 0,2 procent van het totaal aantal personenauto’s in Nederland elektrisch.

Dat elektrisch rijden beter is voor het milieu en voordelig in gebruik, zien consumenten als een goede aanleiding om over te stappen op elektrisch. Maar volgens de studie wacht de Nederlandse consument liever met de aanschaf van een elektrische auto tot elektrisch rijden meer gangbaar is

Te kleine actieradius, te weinig laadpalen

Hoewel elektrische auto’s steeds beter worden, zien veel mensen dat nog niet. In de ogen van consumenten zijn elektrische auto’s te duur in aanschaf. Ook vinden ze dat ze er te weinig kilometers mee kunnen rijden (te kleine actieradius) of dat er nog te weinig laadpalen zijn, zo blijkt uit de enquête.

Mijn mening : Elektrische wagens zijn in mijn ogen de toekomst, dat deze nu nog iets duurder zijn om mee te rijden vind ik geen probleem omdat deze veel ecologischer zijn en het verschil niet extreem groot is met de benzinewagen.

Als je dit onderzoek binnen een 5 jaar herhaald kan het goed zijn dat de elektrische wagen pakken goedkoper is als de benzinewagen aangezien alles afhangt van de prijs van benzine en elektriciteit, en deze kan nogal hard schommelen.

Wel vind ik persoonlijk ook dat de actieradius van elektrische wagens momenteel nog wel klein is, maar gekeken met de vooruitgang die hierop geboekt is tegenover vroeger geloof ik er steevast in dat deze progressie in stijgende lijn wordt voortgezet naarmate de technologie verbetert.
Het is een goed alternatief voor de benzinewagen en eens meer en meer mensen op de kar springen van de elektrische wagen zal hiervan waarschijnlijk de kostprijs dalen en het aantal laadpunten stijgen. Hierdoor verdwijnen al enkele grote remfactoren van gebruikers om voor een elektrische wagen te kiezen.


Bron : 4 december 2017, De standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20171204_03223409
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.