actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2017, 09:10
Rutger.M*ls Rutger.M*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Poederlee
Posts: 31
25 jaar cel voor ‘Schutter van Parijs'

25 jaar cel voor ‘Schutter van Parijs’

Het hof van assisen in Parijs heeft vrijdag Abdelhakim Dekhar veroordeeld tot een gevangenisstraf van 25 jaar voor poging tot moord en vrijheidsberoving. Dekhar is de man die vier jaar geleden in de Franse hoofdstad aanslagen had gepleegd tegen twee mediabedrijven en een bank. Daarbij vielen geen dodelijke slachtoffers.

Dat melden Franse media. Dekhar was op de ochtend van 15 november 2013 binnengedrongen bij de Franse nieuwszender BFMTV. Hij richtte er zijn wapen naar de hoofdredacteur, maar miste zijn doel en sloeg vervolgens op de vlucht. Drie dagen later slaagde hij er opnieuw in om gewapend binnen te raken bij een Frans mediabedrijf. In de inkomhal van de linksliberale krant Libération schoot hij op een assistent-fotograaf, die zwaargewond raakte. Ook toen slaagde hij erin te voet te ontkomen.

Nog dezelfde dag schoot hij in de zakenwijk La Défense in Parijs op twee werknemers van de bank Société Générale, maar zij werden niet geraakt. Enkele minuten later hield hij even een automobilist gegijzeld. Uiteindelijk kon Dekhar - die de bijnaam ‘de schutter van Parijs’ had gekregen - op 20 november 2013 worden ingerekend. Sindsdien zit hij in voorhechtenis

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171125_03207440
Datum 25 november 2017

Eigen mening:
Mensen dat deze dingen doen kunnen ze naar mijn mening niet hard genoeg aanpakken. Allereerst stel ik me dan al direct de vraag waarom je zoiets doet, wat is het nut ervan en wat probeer je hiermee te bereiken. Ik kan in deze situaties zo boos worden. Mensen die niets hebben misdaan hen een schotwonde geven daar kan ik met mijn verstand niet bij. Doen ze het dan voor de aandacht? Ik zal het nooit kunnen begrijpen. Mij hebben ze vroeger geleerd dat je niets mag doen bij een ander wat je zelf ook niet leuk vindt. Wanneer je dit dan doet mag hij van mij een straf krijgen waar hij hetzelfde meemaakt, dat hij weet hoe dat het voelt en wat hij misdaan heeft.

Laatst aangepast door Rutger.M*ls : 25th November 2017 om 09:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.