actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2018, 10:25
Rutger.M*ls Rutger.M*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Minder internationale treinen door staking in Frankrijk

Minder internationale treinen door staking in Frankrijk

De staking in Frankrijk bij spoormaatschappij SNCF zal ook een beperkte impact hebben op het treinverkeer van en naar België. Enkel enkele Thalys- en Eurostar-treinen worden dinsdag afgeschaft.


Bij Thalys wordt de trein van Brussel-Zuid naar Parijs van 08.43 uur afgeschaft. In de omgekeerde richting gaat het om de treinen van 06.49 en 17.49 uur. Daarnaast zullen sommige treinen tussen Amsterdam en Rijsel niet rijden tussen Brussel-Zuid en Rijsel.

Eurostar meldt dan weer dat drie treinen van Brussel naar Londen (vertrek om 08.52, 10.56 en 17.56 uur) en twee treinen van Londen naar Brussel (08.54 en 12.58 uur) niet zullen rijden.

NMBS laat daarenboven weten dat het treinverkeer sterk verstoord zal zijn tussen Doornik en Rijsel en Moeskroen en Rijsel.

Het binnenlands treinverkeer in Frankrijk zal zwaarder verstoord zijn door de staking. Zo zal slechts één op de acht TGV’s rijden, en bij TER (Transport express régional) en Transilien (binnen Île-de-France) één op de vijf. Reizigers worden aangeraden de website van SNCF te raadplegen, zeker zij die vanuit Brussel naar de provinciesteden willen reizen.

De regering wil de SNCF hervormen, waarbij onder meer de statutaire benoeming voor nieuwe aanwervingen in vraag wordt gesteld. De vakbonden van de SNCF zijn van plan om tot einde juni twee dagen op vijf te gaan staken; goed voor zo’n 36 stakingsdagen in totaal.

Voor woensdag wordt gelijkaardige hinder verwacht op het spoor

Datum: 2 april 2018
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180402_03441387

Eigen mening:
Het is jammer dat zulke stakingen zo'n impact kunnen hebben. Ik ben niet voor/tegen staken maar mensen hebben geen idee wat een problemen het kan voortbrengen voor de andere mensen. Personen die voor hun werk of school de trein moeten nemen, zullen het moeilijk krijgen. Er is niet voor iedereen een auto ter beschikking die een oplossing kan bieden. Ik vraag me vaak af of al deze stakingen wel degelijk effect en de gewenste gevolgen hebben voor de stakers. Ik stel me altijd de vraag wat ze hiermee willen bereiken... In mijn ogen kan je beter een andere manier bedenken om je mening te uiten i.p.v. al het verkeer te hinderen.

Laatst aangepast door Rutger.M*ls : 2nd April 2018 om 10:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.