actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2014, 18:57
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Noord-Korea bant toeristen uit angst voor ebola

Noord-Korea bant toeristen uit angst voor ebola

Noord-Korea heeft beslist om zijn grenzen te sluiten voor alle toeristen. Op die manier hoopt het land niet in aanraking te komen met het ebolavirus. Drie reisbureaus, waarvan twee in China en één in Londen hebben hun klanten al op de hoogte gebracht. Noord-Korea is het eerste land dat tijdens de ebolacrisis alle buitenlandse toeristen weert, ongeacht nationaliteit en oorsprong. Een economische aderlating is het alvast niet: Maar weinig westerlingen bezoeken het land.

In 2003 sloot Noord-Korea al eens de grenzen om een besmetting met SARS, een levensbedreigende vorm van een longontsteking, te voorkomen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141023_01337529 (geraadpleegd op 23/10/2014)

Mening:
Ik vind dit een zeer drastische beslissing van Noord-Korea. Ik kan zeer goed begrijpen dat je het controleren op het ebola virus aanzienlijk verhoogt, maar alle buitenlandse toeristen weigeren vind ik een zeer grote stap. De angst tegenover het ebola virus stijgt nog elke dag. Dit krantenartikel doet hier geen goed aan. Door alle buitenlandse toeristen te weren geef je alleen maar blijk aan de ernst van zaak. Dat is misschien niet slecht. We moeten ervoor zorgen dat alle mensen hier van bewust blijven en zijn. Ebola virus is een zeer ernstig virus dat al te veel mensenlevens heeft gekost, maar de deuren definitief sluiten blijf ik een extreme beslissing vinden. Hopelijk vinden de wetenschappers hier snel een medicijn tegen en kan Noord-Korea zijn deuren snel weer openen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.