actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2013, 09:34
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Drie op de vier Vlamingen zegt milieubewuster te zijn dan tien jaar geleden

Bijna drie op de vier Vlamingen zeggen milieubewuster te zijn dan tien jaar geleden. Net geen zes op de tien Vlamingen weten behoorlijk wat over milieuvriendelijk handelen en milieu en leeft vrij milieubewust. Dat blijkt uit een enquête die Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) liet uitvoeren bij duizend Vlamingen.
Die houden het meest rekening met het milieu als het gaat over afval, energie en water. Bij hun vakantieplannen maken ze nauwelijks milieuoverwegingen.

Het bureau Ipsos marketing had een face-to-face interview met ruim 1.000 Vlamingen. Zij kregen vragen over hun gedrag en hun mening over milieubewust handelen en over concrete thema’s zoals afval en materialen, voeding, water, energie en transport.

De groepen die het meest milieuverantwoord consumeren, doen dat om uiteenlopende redenen: uit zorg voor het milieu, voor de toekomst van de aarde en de mens, voor het financieel voordeel of voor de eigen gezondheid. Voor de Vlamingen die het minst doen voor het milieu is het financiële voordeel de belangrijkste drijfveer.

“Deze studie geeft ons belangrijke informatie en aanbevelingen om het milieubewust gedrag te stimuleren. Dat kan via andere invalshoeken bv. door de focus te leggen op gezondheidsaspecten, op de kwaliteit van de eigen leefomgeving en door aan te tonen hoe men kan besparen zonder grote inspanningen”, zegt minister Schauvliege over de studie.

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...130423_00551978
DS dinsdag 23 april

Mijn mening:
Ik vind het belangrijk dat men weet wat de drijfveren van mensen zijn om milieubewuster te leven. Zo kan de overheid hierop in spelen, zodat we nog milieuvriendelijker gaan leven. Wel ben ik minder tevreden met dat sommige mensen enkel zuiniger leven omwille van het feit dat het goedkoper is, want deze mensen leven niet milieubewust omdat ze iets aan het milieu willen doen maar omdat het gewoon goedkoper is! Een echt milieubesef kan je dit dus niet noemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2013, 17:07
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Drie op de vier Vlamingen zegt milieubewuster te zijn dan tien jaar geleden

'Uit zorg voor het milieu, voor de toekomst van de aarde en de mens, voor het financieel voordeel of voor de eigen gezondheid.' Er zijn vele redenen waarom we in onze wereld milieuvriendelijk moeten leven. Zelf probeer ik ook mijn steentje bij te dragen. Hoe meer we doen, hoe beter maar ik geloof niet dat we allemaal als zotten milieubewust moeten gaan leven. Dit zou idealistisch zijn en zal ook nooit gebeuren maar als we hier een algemeen bewustzijn rond creëren zou de wereld al meteen een mooiere plaats worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.