actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2015, 14:11
Arne.V*nacker Arne.V*nacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Bouwel
Posts: 72
‘Uplace zal voor 3.249 nieuwe permanente jobs zorgen’

Volgens een onderzoek van de University of Cambridge zal de komst van het winkelcentrum Uplace in Machelen voor 3.249 nieuwe permanente jobs zorgen. Bovendien zullen er tijdens de twee jaar durende bouwfase 5.627 personen tewerkgesteld worden, zo menen de onderzoekers in een bericht op de website van Uplace.


Nick Mansley, Executive Director van het Cambridge Real Estate Research Centre dat de studie uitvoerde, zegt in het bericht op de Uplace-webite dat het om de creatie van nieuwe jobs gaat. ‘Door de sterke bevolkingstoename in de regio en de groei in consumentenbesteding zal de vraag naar winkel- en ontspanningsaanbod in de omliggende steden en gemeenten de komende jaren blijven stijgen, wat dus resulteert in effectieve creatie van nieuwe jobs’, stelt hij.

De Machelse burgemeester Jean-Pierre De Groef reageert, eveneens op de website van het vastgoedproject, tevreden en verwijst hierbij naar het feit dat de regio Halle-Vilvoorde momenteel bijna 19.000 werklozen telt, een stijging met 17 procent in vergelijking met 2011. Marc Dillen, directeur-generaal van de Vlaamse Confederatie Bouw juicht op zijn beurt de impuls voor de bouwsector toe, nu er de afgelopen jaren duizenden bouwjobs verloren gingen.

Volgens de Kamer van Koophandel Halle-Vilvoorde ontkracht het onderzoek de kritiek dat Uplace elders jobs wegneemt. ‘De studie stelt immers dat de bevolking, zeker in onze regio, de komende jaren sterk zal groeien, wat de vraag naar winkel- en ontspanningsaanbod in de omliggende steden en gemeenten de komende jaren omhoog zal blijven stuwen. Hierdoor zullen er geen jobs verloren gaan maar nieuwe bijkomen’, meent directeur Paul Hegge.

Na de opening van Uplace zou er volgens de onderzoekers jaarlijks 170 miljoen euro aan fiscale en parafiscale inkomsten terugvloeien naar de overheid. De hele bouwfase zou de staat 223 miljoen euro opleveren.

Bron
De Standaard.be vrijdag 13 november 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151113_01968476


Persoonlijke mening

Er verschijnen verschillende berichten rond het project Uplace. Ik vind het moeilijk om nog een mening te vormen.
Na dit artikel ben ik van mening:"Ja start maar met de bouw". Hoe sneller hoe liever". Alle (tijdelijke) jobs die gecreëerd worden, is een goede zaak!

Toch heb ik enkele bedenkingen. Ik denk dat de tegenstanders zich met rede oprechte zorgen maken. Het project kan leegstand in de stadscentra in de hand werken. Dat kan ervoor zorgen dat je een slaapstad of centrum creëert. Zo creëer je een onevenwicht terwijl steden juist bezig zijn met het tegenovergestelde. Een stad wil net een fijne mix van winkels, woon- en werkgelegenheid.

Ik vind het moeilijk om een standpunt in te nemen.

Laatst aangepast door Arne.V*nacker : 13th November 2015 om 15:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.