actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2009, 12:46
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Prijzen tv's, gsm's en laptops blijven zakken

BRUSSEL - Wie vandaag een plasma-tv koopt, betaalt daar gemiddeld 1.700 euro minder voor dan 4 jaar geleden. Een gps kost zelfs nog maar een derde van wat u er in 2005 voor betaalde.

'De prijsdalingen van elektronica zijn redelijk hallucinant', zegt Alain Brys van marktonderzoeksbureau GfK in de kranten Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. 'Dit is hét moment om een laptop of tv te kopen.'

Ondanks de daling stijgen de verkoopcijfers niet altijd mee. Zo werden er in de eerste negen maanden van 2009 amper meer gsm's en navigatietoestellen verkocht dan het jaar ervoor. 'De markt van de gsm's en gps'en is stilaan verzadigd. Het zijn vervangingsproducten geworden', aldus Brys.

Plasma-tv's verkopen zelfs gevoelig minder dan een jaar geleden. 'Het plasma-formaat verliest de strijd van de goedkopere lcd-schermen. Heel wat fabrikanten zijn al gestopt met de productie ervan.'

Voor de winkels betekent de constant goedkoper wordende elektronica jaarlijks minder omzet, zij moeten immers meer verkopen om hun winst op peil te houden.


Bron: De Standaard
Datum: 28/11/09

Mijn mening:
Ik vind dit bericht zeer opmerkelijk omdat ik het niet verwacht had, maar anderzijds is het zeer interessant om te weten. Zo kan ik nu best een nieuwe GSM gaan kopen omdat ze nu uitzonderlijk goedkoop zijn. De eigenaars gaan hier zeker op financieel vlak de nadelen van voelen en de verkoop van hun product zal serieus moeten stijgen om de achterstand in te halen. Ik zelf zit met die prijsdalingen weinig in omdat alles tegnwoordig toch duur is!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2009, 14:26
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 27
Ja zeker een interessant bericht, het probleem zit vaak ook in te snel evolueren van technologie en vele particulieren kunnen dit gewoon niet bijhouden omdat je dan te veel geld moet uitgeven aan de nieuwste "stuff"
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2009, 14:57
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 44
Niet meer dan logisch dat de prijzen van toestellen zoals plasma scherm en gps gedaald zijn. De technologie is de jaren zohard vooruit gegaan, dat ze het niet kunnen maken hier hopen geld om te vragen. Men zal 'nieuwe' toestellen blijven ontwikkelen en deze zullen in hun beginfase wel veel kosten, net als de plasma schermen 4jaar geleden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th November 2009, 15:06
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
In onze maatschappij lijkt het voor vele mensen alsvolgt te gaan: Als de prijzen genoeg gezakt zijn, koop ik een nieuwe gsm/tv/laptop... En dan denken we dat we iets 'goeds' hebben gedaan, want je hebt je aankoop uitgesteld tot de prijs wat lager was en je hebt niet toegegeven aan de enorme marketingcampagnes in het begin. Terwijl het feit dat je WEER iets koopt dat overbodig is, maar dat vanwege het 'nieuwe' door marketing gezien wordt als onmisbaar, net bewijst dat je wél vatbaar bent voor die marketing!

Of dat gps-toestel nu 150 EUR of 65 EUR kost, ik heb dat niet nodig! En zolang mijn gsm het doet en zolang mijn tv het doet, ga ik heus niet 'omdat het schermpke nog wat dunner is of de toetskes nog ietske kleiner' iets nieuws kopen!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th November 2009, 19:35
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Men mag ook niet vergeten dat de prijzen dalen door de crisis.
De toestellen zijn de dag van vandaag 'zo goedkoop' door een samenloop van omstandigheden.
Door de technologie die alsmaar sneller en sneller gaat, maar ook omdat alle goederen goedkoper worden door de crisis. Dit alles heeft inflatie tot gevolg waardoor de bedienden volgend jaar minder zullen verdienen, aangezien hun lonen samenhangen met het consumptiegebruik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.