actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2009, 17:48
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 57
Crevits okeit voor nog meer flitspalen op gewestwegen

13:50 Er moeten meer flitspalen komen op de gevaarlijke punten van de gewestwegen. Dat stelt Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) voor om dodelijke fietsongevallen, zoals afgelopen week in Oosterzele, in de toekomst te vermijden.


Naast de aanpak van overdreven snelheid wil Crevits ook de ordehandhaving op gevaarlijke punten versterken. "We gaan de mensen niet zomaar wat ambeteren met flitspalen te zetten op plaatsen waar het helemaal niet nodig is, maar we moeten inspanningen leveren op de gevaarlijke punten. De fietser is zo kwetsbaar."

De politica meent echter dat er ook investeringen in de infrastructuur nodig zijn. Ze denkt desnoods aan een aparte budgetlijn voor de aanleg van fietstunnels en -bruggen op kruispunten.

Crevits wees in De Zevende Dag ook op het feit dat er ongeveer voor 260 miljoen euro aan investeringen, goed voor meer dan 500 kilometer fietspaden in Vlaanderen, is geblokkeerd. Meestal gooien problemen met de onteigening roet in het eten.

BRON: www.gva.be

Eigen mening:
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Naar mijn mening is het veel beter op traag en veilig te rijden dan snel en roekeloos. Ik hoop zelfs dat we door dit voorstel uit te voeren meer ongelukken kunnen voorkomen. Maar ik denk ook dat het een goed idee zou zijn om meer te investeren in alcohol- en drugscontroles in het verkeer.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2009, 00:14
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ik vind het zelf ook een zeer goed idee, spijtig genoeg is er geen geld om dit uit te voeren. Er is nog geen geld om in alle bestaande flitspalen een filmrolletje te steken, waar zouden ze dan het geld vandaan moeten halen om nog meer flitspalen te zetten. Zelfde probleem met extra controles op alcohol en drugs. We zitten op het moment in een economische crisis en er moet op alle vlakken bespaard worden, dus ook bij de politie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.