actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2014, 14:41
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Gamesite 9lives gehackt

9lives, de grootste gameswebsite van de Benelux, is het slachtoffer geworden van hacking. De database met alle e-mailadressen en wachtwoorden van de gebruikers van het forum van de site werd gekraakt. Dat meldt de vrt.

Telenet, de beheerder van de gameswebsite, bevestigt het incident. De leden van het forum van 9lives.be krijgen de de raad om alle wachtwoorden die ze gebruiken die lijken op het wachtwoord bij 9lives te wijzigen.

‘We gaan er alles aan doen om het probleem zo goed mogelijk op te lossen en we gaan proberen de gegevens van de gebruikers zo goed mogelijk te beschermen’, zegt Telenetwoordvoerder Stefan Coenjaerts aan de vrt. Een verklaring voor het lek is er nog niet. 9lives.be is intussen offline.

Bron: 11/10/2014, De standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141011_01315583

Mening: Mijn mening gaat niet louter over de website van 9lives, maar over hacken in het algemeen. Wij leven in een 'internet-based' wereld en cybercrime komt alsmaar meer voor. Ik vind dat we, als gebruikers van het world wide web, meer aandacht moeten schenken aan de beveiliging van onze gegevens. Ondertussen is hacking geen kunst meer voor de meeste die dagelijks met de computer bezig zijn en nog steeds wordt er niets aan onze beveiliging gedaan. Het is zeer belangrijk om uw gegevens wekelijks of maandelijks te veranderen! Ik vind dat cybercrime een grotere rol kan aannemen dan we denken, zo denk ik bijvoorbeeld aan de strijd met de IS of 'cyber warfare' en belangrijke overheids databases die worden gehackt.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 11th October 2014 om 14:43. Reden: Mening bijschrijven
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.