actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 19:55
Glenn.V*ngasse Glenn.V*ngasse is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2016
Locatie: Westerlo
Posts: 36
Leuvense studenten vanaf volgend schooljaar op kot boven rusthuis in Heverlee

Het woonzorgcentrum Annuntiaten, dat zich situeert op de UCLL-campus aan de Hertogstraat in Heverlee, verhuurt vanaf volgend schooljaar acht kamers op de tweede verdieping aan studenten. Voorwaarde is wel dat de studenten vrijwilligerswerk verrichten in het rusthuis en een cursus over zorg volgen.

Het is naar verluidt de eerste keer in ons land dat studenten op kot zullen zitten boven een rusthuis.

De directie van het woon-zorgcentrum is op zoek naar studenten die bereid zijn voor een deel samen te leven met ouderen. Volgens beleidsmedewerker Erik Van Leeuw is er ook bij de ouderen veel interesse in contacten met jongeren. "Ze bouwen zelf ook al eens graag een feestje, zodat er op dat vlak weinig problemen zullen zijn." In het woon-zorgcentrum wonen er 65 senioren.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...-boven-rusthui/
Eigen mening:
Van het woon-zorgcentrum vind ik dit een mooi initiatief omdat er steeds meer vraag is naar studentenkoten. Al stel ik mij de vraag of deze acht kamers wel verhuurt geraken. Ik las dat de studenten vrijwilligerswerk moeten verrichten en een cursus over zorg moeten volgen wat volgens mij de studenten een beetje zal afschrikken. De studenten steken immers heel wat tijd in het studeren en het maken van taken waardoor er volgens mij weinig tijd over blijft om de cursus te volgen en vrijwilligerswerk te verrichten in het woon-zorgcentrum. Ik ben benieuwd!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.