actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2016, 12:50
Lode.G*vers Lode.G*vers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 84
'Waar wachten die vakbonden dan op?'

Minister van Werk Kris Peeters (CD&V) roept de vakbonden op om de daad bij het woord te voegen. Hij reageert daarmee op de oproep in De Standaard aan de politici om ‘België weer op de rails te zetten’.

’De vakbonden zitten in alle overlegorganen die ons land rijk is. Waar wachten ze op?’, zegt Peeters. Hij reageert daarmee op de open brief van de vakbondsleiders van ACV, ABVV en ACLVB vrijdag in De Standaard. Daarin surfen ze voort op de oproep die drie topmanagers eerder aan de regering deden om België weer op de rails te zetten.

De oproep van de vakbonden wordt echter als weinig geloofwaardig weggezet. Zeker met in het achterhoofd de stakingen in het verschiet en het feit dat de bonden het sociaal overleg in de Groep van Tien opgezegd hebben. ‘Ik zou niet liever hebben dan dat de vakbonden samen met de werkgevers akkoorden bereiken over zaken als werkbaar werk en stakingen. Maak samen bijvoorbeeld een visie over ‘jobs of the future’. In Zweden en Nederland slagen de sociale partners daar wel in. Waarom kan dat hier niet?’

Peeters is ook scherp voor de brief van de drie topmanagers. ‘Een bedrijf leiden is toch nog iets anders dan een regering leiden en aan politiek doen. Ik heb aan beide kanten gestaan, dus ik kan meespreken. Die kritiek toont weinig inzicht in hoe politiek in het algemeen en zeker in België werkt.’

Bron: De Standaard, 21-05-2016
Weblink
Eigen mening:

Het antwoord van de regering heeft niet lang op zich laten wachten. Bij monde van Minister van Werk Kris Peeters is het “terugvuren” begonnen. Ik gebruik dit werkwoord omdat je als burger het gevoel hebt dat dit gebakkelei een tijd zal aanhouden, zonder enig inhoudelijke waarde. Zeer leuk kader waarbinnen onderhandelingen moeten plaatsvinden… België, a failed state – “het is jullie schuld” – “nee, die van jullie…” – “nee, niet waar…”.

RADELOOS, MOEDELOOS, VERMOEID, ENERVEREND…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.