actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2016, 12:05
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
Vijftienjarig meisje in brand gestoken in pakistan

In het conservatieve dorp Makool in Pakistan is op bevel van een traditionele dorpsraad een meisje van 15 jaar omgebracht. Ze werd ontvoerd, gewurgd en in brand gestoken omdat ze een vriendin zou hebben geholpen om te vluchten met een jongen op wie ze verliefd was.

Een groep van zestien mannen had tijdens een vergadering besloten dat het meisje moest sterven, vertelt een lokale politieman. Veertien van de deelnemers zijn al opgepakt, twee anderen zijn nog op de vlucht.

Moorden op meisjes en vrouwen wegens “moreel verwerpelijk gedrag” zijn dagelijkse kost in Pakistan. Vorig jaar werden meer dan 1.000 slachtoffers geregistreerd, maar volgens vrouwenrechtenactivisten blijven nog veel gevallen onder de radar.

Wetgeving voor betere bescherming van vrouwen zit ondertussen vast in het parlement omdat religieuze leiders hun veto stellen.

Bron: De standaard 5 mei 2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160505_02274496

Mijn mening:
Ik vind dit afschuwelijk om te lezen. Hier in België komen we er nog niet op om mensen te verbranden en toch gebeurt dit nog steeds zo vaak in andere landen zoals Pakistan. Goed dat de daders al zijn opgepakt. Ik vind dit een absurd idee dat mensen een meisje gaan vermoorden omdat ze iemand geholpen heeft met vluchten met een jongen waar die persoon verliefd op was. Natuurlijk is dat hier in België ook niet positief als een meisje iemand zou helpen met vluchten maar dat is nog geen reden om die persoon te ontvoeren, wurgen en in brand te steken. Ik kan niet geloven dat zo'n dingen nog steeds gebeuren op deze wereld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2016, 16:06
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Van nieuws als dit begint mijn bloed te koken. Je zou voor minder vluchten, als je voor zulke dingen wordt vermoord. Oké, het is in de meeste gevallen niet goed te keuren dat iemand wegvlucht van huis, maar we hebben geen weet van de omstandigheden waarin het meisje leefde en de vriendin heeft gewoon maar gedaan wat zij dacht dat goed was. Ze probeerde een vriendin in nood te helpen. Moet je hiervoor iemand vermoorden? Voor ons zijn zulke zaken zeer moeilijk om in te beelden, maar jammer genoeg is het voor de meeste Pakistanen dagelijkse kost om zulk nieuws te vernemen. Ik ben zeer blij dat bijna alle deelnemers zijn gevat, en ik hoop dat ze een verdiende straf krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.