actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2016, 20:07
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
VS en Rusland akkoord over staakt-het-vuren dat zaterdag van start moet gaan in Syrië

De VS en Rusland zijn overeengekomen dat er zaterdag om middernacht een staakt-het-vuren in Syrië moet ingaan. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de eerdere berichten daarover nu bevestigd.
In het weekeinde hebben de Amerikaanse minister van Buitenlandse zaken John Kerry en zijn Russische collega Sergej Lavrov nog overleg gepleegd over dit luik van wat enkele weken geleden in München was overeengekomen, maar dode letter bleef.

Washington en Moskou zitten samen een werkgroep van de VN voor die zich buigt over een vredesakkoord voor Syrië. Beide landen hebben nu een akkoord bereikt over een staakt-het-vuren. Het regime van president Bashar al-Assad en de oppositie hebben tot vrijdagmiddag de tijd om zich daarbij aan te sluiten, waarna de vijandelijkheden de volgende dag om middernacht kunnen stoppen.

'Ik ben tevreden dat vandaag een akkoord gesloten werd over een beëindiging van de vijandelijkheden in Syrië en roep alle partijen op om volledig in te stemmen met de voorwaarden', zo klinkt het in de reactie van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry. 'Als het bestand wordt uitgevoerd en nageleefd, zal het niet enkel leiden tot een vermindering van het geweld, maar zal het ook zorgen voor een uitbreiding van de verstrekking van noodzakelijke humanitaire noodhulp aan belegerde gebieden.'

Uitgesloten van het akkoord zijn Islamitische Staat (IS) en het al-Nusrafront, een filiaal van al-Qaida. De VN-Veiligheidsraad beschouwt hen als terreurgroepen.

Bron: DS 22/02/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160222_02142947

Eigen mening: Ik weet niet of dit wel de beste oplossing is. Misschien is het een beetje naïef maar ik denk dat het belangrijker is om samen te werken dan om een staakt-het-vuren te houden. Of dit wel degelijk voor een oplossing gaat zorgen is voor mij een zeer groot vraagteken. Misschien is het al wel een stap in de goede richting en hopelijk zal er zo wel een oplossing komen. Jammer genoeg is dit niet al te gemakkelijk om te realiseren. Ik hoop alvast het beste voor de bevolking en de omringende landen, zeker met het oog op de vluchtelingencrisis.

Laatst aangepast door Lisse.A*rts : 22nd February 2016 om 20:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.