actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2010, 00:17
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Amerikanen in Haïti verdacht van diefstal van kinderen

PORT-AU-PRINCE - Tien Amerikaanse burgers die ervan verdacht worden dat ze 33 kinderen hebben 'gestolen', zijn vrijdag op Haïti aangehouden. Dat meldde de minister van Sociale Zaken en Werk, Yves Christallin.

De tien verdachten, vijf mannen en vijf vrouwen, werden aangehouden samen met de 31 kinderen van 2 maanden tot 12 jaar oud, niet ver van de Dominicaanse grens. Ze hadden niet de nodige papieren om de kinderen mee te nemen.

De verdachten zijn leden van een protestantse kerk. Naar eigen zeggen wilden ze de kinderen naar een Dominicaans hotel brengen, dat als weeshuis zou dienen. Maar volgens de minister gaat het om ontvoering en niet om adoptie.

De tien Amerikanen, leden van een protestantse organisatie, werden zaterdagavond naar de cel gebracht in een politiekantoor in Port-au-Prince, samen met twee vermoedelijke Haïtiaanse medeplichtigen.

Maandag moeten ze voor een rechter verschijnen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/ 1/02/2010

Ik snap eigenlijk niet goed hoe zoiets kan gebeuren. We weten allemaal dat de Haïtiaanse overheid nu niet bepaald op poten staat, maar een paar dozijn kinderen ongezien ontvoeren vind ik nu toch wel een beetje vreemd. Ik vraag het mij ook af waarom men die kinderen wilde meenemen. Gaat het om barmhartige samaritanen gone wilde, die zomaar elk ronddolend kind meenemen of is er politiek mee gemoeid (wil de VS zich profileren als de redders in nood door kinderen illegaal over de grens te smokkelen)?

Ik vind het vanzelfsprekend dat we mensen die zich in een humanitaire crisis bevinden een helpende hand aanbieden, ook al is het maar een euro via sms. Maar ik denk dat dit soort van scenrio's naar voren komen wanneer zo'n ramp nationaal bekend geraakt en iedereen die zich in de spotlight wil zetten.
Ik vind het een teken van schaamteloosheid dat sommige landen bij hoog en laag beweren dat ze het daar even gaan oplossen. Maar eerst sturen ze een conferentie van hoge omes om even hun sympathie aan te tonen (Om hier dan nog maar te zwijgen over de vervuiling die eraan te pas komt wanneer je even op joyride gaat met je persoonlijke jet naar Haïti). Jah het zijn weer Amerkianen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.