actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2011, 16:59
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Korte rokjes moeten badminton aantrekkelijker maken

De internationale badmintonbond BWF wil dat de speelsters binnenkort verplicht worden een rokje of een jurk te dragen om de sport aantrekkelijker te maken. Na protest werd de introductie ervan echter nog uitgesteld tot 1 juni

De nieuwe dresscode heeft in China, Indonesië en India tot het nodige protesten geleid, want een jurk of een rok zou de speelsters minder bewegelijk maken op de baan.

'Soms is het nodig om bepaalde veranderingen door te voeren. Maar wij zijn altijd bereid om naar de spelers te luisteren. We hebben daarom besloten de datum een maand te verschuiven, zodat we nog wat tijd hebben om met de speelsters te praten en te overleggen', aldus BWF-voorzitter Paisan Rangsikitpho.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110422_061

eigen mening: Ooit van domme maatregelen gehoord? Wel dit is er zo één Ik vraag me echt af of het hier nu nog gaat om de sport of om iets anders. Eenzelfde soort maatregel zou kunnen zijn: "Voetbal moet meer aantrekkelijker worden voor vrouwen dus moeten de voetballers in een strak shirt spelen of zonder shirt." Staat gelijk aan: Bullshit! Als mensen badminton willen zien dan gaan ze wel badminton zien, niet omdat één of andere blondine in een kort rokje aan het spelen is. Tip voor de volgende maatregel: misschien moeten ze ook even veel geluid maken als Williams bij tennis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2011, 11:13
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Wat een belachelijke maatregel! Hoe moeten die vrouwelijke speelsters zich nu wel niet voelen? Als de vraag vanuit de speelsters zelf zou komen dan zou ik dit iets anders vinden. Maar als men dan ook zegt dat het zou zorgen voor een minder goede bewegelijkheid dan gaat het er echt wel over. Zoals Vincent al zei, als mensen badminton graag zien dan zullen ze daar naar gaan kijken ongeacht of de speelsters nu rokjes of jurkjes dragen of niet!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd April 2011, 12:24
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
Ik ben het er volledig mee eens dat dit een belachelijke maatregel is. Toch denk ik dat het aantal bezoekers van een badminton match zal stijgen. Wat me wel opvalt is dat dit geen vrijblijvende regel is, maar dat dit een verplichting is.
Dit moet hard aankomen voor de vrouwelijke badminton spelers. Ze worden verplicht om in korte rokjes te spelen zodat mannen niet enkel voor het spel komen, maar meer voor de mooie benen van de speelsters.
Kortom deze maatregel is totaal overbodig, vrouwen die in rokjes willen spelen zullen dit dan wel uit eigen initiatief doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.