actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2011, 12:47
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Amerikaans bisdom schrapt jobs om misbruikslachtoffers te betalen

Het Amerikaanse bisdom Wilmington (Delaware) schrapt met ingang van 1 juli negentien voltijdse en drie deeltijdse banen om de slachtoffers van seksueel misbruik te betalen.

In het bisdom konden de 150 slachtoffers niet meer betaald worden. Er was meer dan 77 miljoen dollar nodig om aan de rechterlijke claims te voldoen.

Afgelopen dinsdag moest het bisdom aan de rechter toelichten hoe het met de betalingen gesteld was. De bisschop zag geen andere oplossing dan banen te schrappen. Dat meldt Catholic News Service (CNS).

Bron: www.destandaard.be, 14 april 2011

Eigen mening: Wat is het nut van banen te schrappen? Er is geld nodig om de slachtoffers te betalen. Ik snap niet hoe geld er kan voor zorgen dat zoiets als seksueel misbruik verwerkt kan worden. Hier is meer voor nodig lijkt mij. Wat weet ik niet maar als het altijd zo simpel zou zijn om er geld tegenaan te gooien is er toch iets mis met de maatschappij.

Dit geeft mij de indruk dat de mensen die misbruikt zijn prostitués zijn die hun loon nog moesten ontvangen. --> niet letterlijk opvatten, hiermee bedoel ik het lijkt alsof geld alles goed maakt

Maar de kans is er dus dat mensen die met deze misbruiken niets te maken hebben op straat worden gezet omdat iemand zijn handjes niet kon thuishouden.

Als ik het voor het zeggen had zou ik het celibaat afschaffen. Er zijn meer problemen dan het goed doet en waarom mag een priester niet liefhebben? De Bijbel staat vol met verwijzingen naar liefde, waarom hebben zij die ervoor preken er dan geen recht op? Vroeger had meneer pastoor zijn "poetsvrouw". Iedereen wist natuurlijk dat dit zijn vriendin was maar ze hadden er geen problemen mee. Volgens mij wordt het tijd dat priesters terug recht krijgen op de "poetsvrouw". Als de liefde tussen man en vrouw wederzijds is mag zoiets als een beroep of titel dit niet in de weg staan.

Uitgangspunt: Geef priesters recht op een vriendin of vrouw om problemen van seksueel misbruik te voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.