actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2011, 10:39
Sanne.Goovaerts Sanne.Goovaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Geel
Posts: 69
Paaldansen voor Jezus

Paaldansen voor Jezus
SPRINGS - In het plaatsje Springs in Texas in de Verenigde Staten is paaldansen op christelijke muziek de nieuwste manier om Jezus te aanbidden. De gratis lessen, een keer in de maand op zondagmiddag, worden druk bezocht. Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.

„God heeft ons ons lijf gegeven en we moeten er goed zorg voor dragen”, zegt instructrice Crystal Dean. „Dat is precies wat we doen.” De leerlingen dansen op moderne christelijke muziek. Van de kritiek dat paaldansen en christen zijn niet samen gaat, trekt Dean zich niets aan: „God is de enige die oordeelt.” Dean vindt de goedkeuring van God in de Bijbel, waar in Psalm 149:3 staat geschreven: „Dat zij Zijn Naam loven op de fluit; dat zij Hem psalmzingen op de trommel en harp.”

De lessen zijn gratis, omdat ze op Gods rustdag geen geld wil verdienen.

Bron: De Telegraaf, 23-03-2011
http://www.telegraaf.nl/buitenland/....html?cid=short

Mening: Ik was licht gechoqueerd toen ik dit las. Dit is wel een heel moderne manier om Jezus te aanbidden. Ik weet niet of ik hier voor of tegen moet zijn. Als studente godsdienst stel ik me er wel vragen bij. Waarom houdt men het niet tot het normaal gebed? Is dat dan zo moeilijk? In hoeverre draait het hier werkelijk om het christelijk geloof? Ik denk dat dit eerder een plaatselijk fenomeen zal zijn dat snel overwaait.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2011, 10:51
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Ik denk dat het christelijk geloof hier niet erg veel mee te maken heeft. Religie wordt hier volgens mij als excuus gebruikt. Op deze manier kan je aan alle zinnen uit de bijbel een bepaalde draai geven. Je mag geloof niet misbruiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.