actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 15:08
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Pleegouders voor twee Antwerpse vondelingen

Pleegouders voor twee Antwerpse vondelingen

do 06/12/2012 - 13:35 De twee jongetjes die in november en in augustus in het vondelingenluik in Borgerhout werden gelegd, hebben elk een pleegouder gevonden. In beide gevallen willen die ook het kind adopteren.

Het is nog niet zeker of de kandidaat-adoptieouders ook effectief de kinderen zullen kunnen adopteren. "Als de moeder binnen de zes maanden terugkomt, dan wordt het contact tussen de moeder en het kind hersteld", klinkt het bij OCMW-voorzitster Leen Verbist. "Na zes maanden kunnen de pleegouders de procedure tot adoptie opstarten."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...21206_vondeling

Mening: Ik begrijp het niet dat mensen hun kinderen zo maar "weggeven". Een kind is toch iets prachtig, iets waardevol? Als ik zelf een kind zou hebben zou ik het nooit afgeven.
Maar ik kan wel ergens begrijpen dat sommige mensen er anders over denken. Wanneer je financieel niet rond komt en het kind dus niet kan geven wat je wil, dan begin je aan zulke zaken te denken volgens mij. Ik denk dat de meeste kinderen die daar liggen, worden afgestaan omdat de gezinnen er niet voor kunnen zorgen wegens geldgebrek. De ouders weten dan dat ze het kind niet kunnen verzorgen en dat willen ze hun eigen kind niet aan doen. Daarom kiezen ze ervoor om het af te staan, zodat het wel alles kan krijgen wat het wil.
Ik vind het wel zeer goed dat er zulke vondelingenschuiven bestaan voor deze kindjes. Zo kunnen ze altijd in een gezin terecht komen dat hen wel met alle moeite en kosten wilt opvoeden!
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2012, 15:27
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik vind het zeer goed dat er voor deze kindjes pleegouders zijn gevonden. Zo maken ze toch een kans op een goed leven. Ik vind het ook heel belangrijk dat deze pleegouders na 6 maanden de kans krijgen om het kind te adopteren.
Ik vind deze schuif een zeer goed initiatief. Hierdoor krijgen mensen die hun kindje wegens financiële reden of andere niet wensen de kans om hun kind af te staan. Als deze schuif er niet was, is de kans klein dat deze kinderen vandaag de dag nog leven. Het is misschien zeer cru om het zo te verwoorden, maar volgens mij zijn mensen die hun kinderen echt niet wensen tot veel in staat. Kijk maar naar de vele verhalen die we geregeld op het nieuws zien van gevonden baby's. Deze schuif is volgens mij een goede manier om dit tegen te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.