actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 07:40
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Leveranciers energie dumpen recordaantal gezinnen

Leveranciers energie dumpen recordaantal gezinnen

Nog nooit hebben zoveel Vlaamse gezinnen een beroep moeten doen op een sociale netbeheerder. Het gaat nu al om 112.173 energieaansluitingen bij Vlaamse gezinnen, 1.800 meer dan in 2011. Dat bericht Gazet van Antwerpen. De sociale netbeheerder vangt gezinnen op nadat ze door hun commerciële energieleverancier zijn gedumpt, meestal omdat ze een of meerdere elektriciteits- of gasfacturen niet hebben betaald.

"Het blijft een hoog aantal, maar de stijging is wel minder sterk dan in andere jaren", zegt Simon Van Wijmeersch, woordvoerder van netbeheerder Eandis, in de krant. "De energieprijs is dit jaar minder sterk gestegen en het was een zachtere winter. Ook de OCMW's spelen korter op de bal."

Koudeprik
De Vereniging voor Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) houdt haar hart vast voor komende winter. "Als er echt een koudeprik komt, gaan de cijfers nog sterker de hoogte in", voorspelt woordvoerster Nathalie Debast. Ook de waterfactuur betalen blijft voor veel mensen een probleem. Vorig jaar is het water bij 4.470 Vlaamse gezinnen volledig afgesloten. Dat is dubbel zoveel als in 2010.

bron:
http://actualiteit.org/forums/newth...=newthread&f=50, 4 december 2012

eigen mening:
Ik wist niet dat voor sommige gezinnen de energieaansluiting effectief werd afgesloten. Langs de ene kant begrijp ik de bedrijven wel. Ze willen natuurlijk hun geld en als dat niet komt, dan maar de energieaansluiting afsluiten. Maar voor de gezinnen die dit voor hebben, vind ik het wel erg. Zij zitten de hele winter in de koude. De leveranciers voor water passen dit ondertussen ook al toe. Heel erg vervelend voor deze gezinnen, denk ik. En nu is er een stijging van dit aantal... Dat wil dus zeggen dat de leveranciers niet echt van medeleven betuigen. Gelukkig is er dan nog de sociale netwerkbeheerder die deze gezinnen min of meer opvangt. Ik denk dat het voor de gezinnen zeer positief is dat ze toch ergens terecht kunnen, maar dat ze het ook niet makkelijk vinden om zich hier aan te melden. Uit schaamte, denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.