actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2013, 16:17
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: v
Posts: 81
Zware tijden voor Abercrombie & Fitch

ALBANY - Het populaire kledingmerk Abercrombie & Fitch maakt moeilijke tijden door. Klanten haken af en de keten ziet de omzet dan ook minder worden.

In het derde kwartaal schreef het concern een verlies van 15,6 miljoen dollar (circa 11,6 miljoen euro), tegen een winst van 84 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. Abercrombie moest een afschrijving doen van 90 miljoen dollar op een lingeriedochter die werd gesloten. De omzet in winkels die langer dan een jaar open zijn, daalde met 15 procent.

Opvallend was de pessimistische vooruitblik die Abercrombie & Fitch wierp op de huidige periode. De omzet zal in het vierde kwartaal met 11 tot 14 procent dalen, verwacht het concern. Daarbij zal de winstmarge „flinke erosie” vertonen.

De keten kondigde onlangs aan vanaf volgend jaar ook grotere maten op de markt te brengen. In de hoop een breder publiek aan te spreken zullen bij de vrouwenlijn straks ook de maten XL en XXL worden verkocht. Eerder had topman Mike Jeffries gezegd dat het merk alleen voor 'aantrekkelijke' mensen was bedoeld en dat de vrouwenmaten daarom niet verder gingen dan large. De teruglopende omzet heeft Jeffries kennelijk van mening doen veranderen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen...e__Fitch__.html

Mening: Wat wil je, vrouwen met een maatje meer zijn niet meer welkom, het merk is alleen bedoeld voor 'aantrekkelijke' mensen,... natuurlijk haken klanten af. Zo wordt enkel en alleen het 'schoonheidsideaal' versterkt. Dit is niet enorm discriminerend voor vrouwen maar ook beledigend. Ook Jefrries' mening slaagt op niets: 'dat het merk alleen voor 'aantrekkelijke' mensen was bedoeld.' Mike Jeffries zegt ook het volgende: "Op elke school heb je nu eenmaal populaire en minder populaire kinderen," legt Jeffries uit. "En wij gaan voor de ´cool kids´. Veel mensen horen niet thuis in onze kleding en ze passen er bovendien niet in. Zijn we exclusief? Absoluut. Ketens die proberen iedereen tot hun doelgroep te rekenen: jong, oud, dik, dun worden eenheidsworst. Je sluit dan misschien niemand uit, maar je raakt er ook niet opgewonden van." (http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen...ke_klant__.html)
Het merk is enkel en alleen bedoeld voor 'aantrekkelijke' mensen, dat betekent dus dat Mike Jeffries er zelf niet in mag rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2013, 18:15
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Wat de marktstrategie van Abercrombie inhoudt gaat ons niets aan. Je kan er kritiek op hebben, en dat hebben veel mensen blijkbaar, maar het is wat zij willen. Ik draag het merk ook absoluut niet, want voor mij is het echt niet exclusief wanneer er 100-en mensen altijd in de rij staan voor zo'n winkels.
Exclusieve merken gaan niet voor het grote geld en houden een beperkt aantal winkels open voor de echte fans. Abercrombie is dus geen exclusief maar een commercieel merk in mijn ogen. Misschien wel goed dat hun jacht naar geld dan tegenvalt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2013, 19:24
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik verschiet hier echt niet van. Ik ben altijd een hele grote fan geweest van het merk en ik vind de kledij nog altijd mooi maar hun attitude staat mij niet aan. De directeurs vinden dat de kledij niet gedragen mag worden door dikke mensen, daarom gaan hun kledingmaten maar tot L. Dit vind ik belachelijk, het is niet omdat je een XL draagt dat je dik en onaantrekkelijk bent. Veel mensen met dergelijke maat hebben een mooier gezicht en persoonlijkheid dan mensen met een maat S. Door deze maatregel toe te passsen zijn ze natuurlijk heel veel klanten verloren, niet enkele de 'grotere' maatjes maar ook de kleinere maatjes die deze attitude niet willen accepteren. Ik ben sindsdien ook niet meer gaan winkelen in een winkel van Abercrombie & Fitch, gewoonweg omdat ik het erg vind voor de mensen met een XL.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.