actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2015, 15:18
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
Obama: "We gaan onze planeet redden"

Tijdens zijn toespraak voor de plenaire vergadering van de klimaattop in Parijs heeft de Amerikaanse president Barack Obama benadrukt dat de top een keerpunt is. "Dit is het moment dat we eindelijk beslissen dat we onze planeet gaan redden."

Obama hamerde erop dat een akkoord onontbeerlijk is. "Ik ben naar Parijs gekomen om onze vastberadenheid te tonen", zei hij. Hij bedankte in het begin van zijn toespraak de Fransen om de top toch te laten doorgaan, ondanks de aanslagen in Parijs twee weken geleden. "Dit is een daad van verzet die aantoont dat niets ons er van zal weerhouden een toekomst voor onze kinderen uit te bouwen."

De Amerikaanse president erkende dat zijn land de tweede grootste vervuiler wereldwijd is, maar wil er ook iets aan doen. Hij zag naar eigen zeggen de gevolgen van de klimaatopwarming deze zomer in Alaska, waar gletsjers en de permafrost smelten. "14 van de 15 warmste jaren ooit gemeten vonden plaats sinds 2000. 2015 is op weg om het warmste jaar ooit te worden. Geen enkel land is immuun voor wat dat betekent."

Maar te laat is het nog niet: "Let's get to work", besloot Obama.

China en de Verenigde Staten, de twee grootste vervuilers op onze planeet, zijn zich bewust van hun verantwoordelijkheid in de discussies rond de klimaatopwarming, zo zei Obama vanmorgen al voor een ontmoeting met zijn Chinese ambtsgenoot Xi Jinping in de marge van de klimaatconferentie in Parijs. "Als grootste uitstoters van CO2, zijn we het erover eens dat het onze verantwoordelijkheid is te reageren", aldus Obama.

Eigen mening:
De Verenigde Staten behoort tot de twee grootste vervuilers op onze planeet en ik ben blij dat Obama hier verandering in wil brengen. Ik denk dat we dingen kunnen ondernemen maar zolang China en de Verenigde Staten hun steentje niet bijdragen zal er niets veranderen. De klimaatopwarming is een probleem dat al veel te lang aansleept en er moeten dringend maatregelen genomen worden voor het te laat is. Het feit dat de klimaattop toch doorgaat ondanks de terreurdreiging in Parijs is voor mij een teken dat het probleem ernstig genoeg is. Ik denk dat de klimaatopwarming voor de meeste mensen geëvolueerd is van een 'ver-van-mijn-bed-show' naar iets reëel, iets waar wij steeds vaker mee geconfronteerd worden en dit zou weleens voor een ommekeer kunnen zorgen.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/o...edden-b1b129e0/
Geraadpleegd op 30 november 2015

Laatst aangepast door Amber.V*erhoeven : 30th November 2015 om 15:28.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.