actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2016, 17:56
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
Leonardo DiCaprio zet klimaatfilm gratis online

Leonardo DiCaprio zet klimaatfilm gratis online

ma 31/10/2016 - 11:55 Ellen Maerevoet

Leonardo DiCaprio heeft zijn klimaatfilm "Before the flood" gratis online gezet. De Amerikaanse acteur heeft een documentaire gemaakt over de klimaatverandering. Hij praat met mensen van over de hele wereld en bespreekt mogelijke oplossingen met hen.

DiCaprio sprak onder anderen met secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon, maar ook met Barack Obama en paus Franciscus.

DiCaprio is al jaren betrokken bij milieuactivisme. Om mensen te laten zien hoe ernstig de gevolgen van een veranderend klimaat zijn, ging hij op zoek naar veranderingen die nu al aan de gang zijn. "We hebben bijna geen tijd meer", zegt de acteur. "Ik wil mensen niet bang maken of ze murw slaan met feiten en statistieken, maar ik wil ze juist laten zien wat ze nu kunnen doen om te zorgen dat onze planeet behouden blijft voor toekomstige generaties."

Door de film gratis online aan te bieden, hoopt DiCaprio dat hij meer mensen zal bereiken. Volgens hem zou "wie niet gelooft in de klimaatverandering geen publiek ambt mogen uitoefenen", een onrechtstreekse uithaal ook naar Donald Trump die de klimaatverandering in het verleden een "hoax, gefabriceerd door de Chinezen" noemde. Amerikanen die de documentaire gaan bekijken kunnen zich tegelijk ook laten registreren voor de presidentsverkiezingen.

Bron: De Redactie, 31/10, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/c.../film/1.2808019

Eigen mening
Ik kan me volledig vinden in de overtuiging van DiCaprio. Door zijn film gratis online aan te bieden, zal hij inderdaad meer mensen kunnen bereiken. Zowel kleine, minder belangrijke mensen als grote en meer belangrijke mensen. Ook zijn timing is ideaal, vlak voor de presidentsverkiezingen.
Ik denk dat het positief is dat mensen zoals DiCaprio zich inzetten voor het klimaat. De gewone mensen gaan van een bekend persoon waar ze naar opkijken veel meer aannemen dan van een saaie, stoffige politicus. De impact die celeberties hebben op de mens is enorm, dat zien we bijvoorbeeld ook bij popster Katy Perry die duidelijk haar voorkeur voor Clinton naar voren schuift.
DiCaprio blijft ons dit jaar verrassen. Door op zoek te gaan naar veranderingen die nu al aan de gang zijn, worden mensen letterlijk met hun neus op de feiten gedrukt. We kunnen dit probleem niet langer op de de langer op de lange baan schuiven. En dat is een belangrijke stap denk ik.
Ik heb vaak het gevoel dat jongeren zich meer willen engageren voor het milieu dan mensen van de generatie van mijn ouders of grootouders. Wij, als jonge twintigers zijn met de alarmerende berichten van global warming opgegroeid, terwijl onze opa's en oma's dit alleen kennen "van op het nieuws". Het dringt niet tot hen door, maar door enkel één generatie warm te maken voor engagement en verandering, gaan we er niet komen. Leonardo DiCaprio heeft invloed op meerdere generaties, hij is bekend bij het brede publiek en dat kan wel eens een voordeel zijn.
Dat de film bovendien gratis wordt aangeboden, is een pluspunt. Zou jij betalen om naar een documentaire te kijken? Ik twijfel...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.