actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2016, 16:16
Felia.T*ys Felia.T*ys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Nijlen
Posts: 75
Duitse bondsraad wil verbod op diesel- en benzinemotor in 2030

De Duitse bondsraad wil de verkoop van benzine- en dieselauto's tegen 2030 in de hele EU stoppen. Alleen zo is het mogelijk om het klimaatakkoord van Parijs na te leven, klinkt het.

In het kader van het klimaatakkoord van Parijs moet Duitsland zijn CO2-uitstoot met 95 procent doen dalen tegen 2050. Het land zet daarvoor in op de promotie van elektrische auto's maar dat is onvoldoende, stelt de Bundesrat. In een niet-bindende resolutie roept de instelling de Europese Commissie op om de verkoop van conventionele auto's al tegen 2030 te stoppen door "de huidige belastingspraktijken rond de promotie van emissievrije mobiliteit onder de loep te nemen."

Signaal
De Bundesrat is de vertegenwoordiging van de zestien Duitse deelstaten en de resolutie heeft in eigen land weinig juridisch effect. Toch is het signaal niet te onderschatten: de resolutie werd door beide kanten van het politieke spectrum goedgekeurd, en dat in een van de grootste autolanden ter wereld. Duitsland produceert het meeste auto's van alle Europese landen en staat wereldwijd op nummer drie.

Bron: De Morgen 13/10/2016
http://www.demorgen.be/wetenschap/d...-2030-bf9a08a3/

Eigen mening: Ik vind het goed dat Duitsland het klimaatakkoord van Parijs ook effectief probeert na te leven. Het is een dapper signaal van een land dat toch wel afhankelijk is van zijn autoproductie. Ik vraag me wel sterk af of we vanaf 2030 echt alleen nog maar emissieloze auto’s zullen zien op de Europese wegen. Het zou een mooi verhaal zijn, maar is het praktisch wel haalbaar? Men zou de hele auto-industrie moeten aanpassen en een oplossing moeten vinden voor de voertuigen die dan niet meer gebruikt mogen worden. Zolang we immers niet terug met paard en kar op de baan moeten, ben ik ervoor om meer veranderingen door te voeren om onze CO2-uitstoot te verminderen. Dit is echter ook het beste voor het klimaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.