actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2010, 11:50
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Chocolade helpt bij extreme vermoeidheid

Chocolade helpt bij extreme vermoeidheid

Chocolade kan de symptomen van het chronisch vermoeidheidssyndroom verzachten, aldus Britse onderzoekers.

Drie keer per dag
Dat donkere chocolade is rijk aan chemische stoffen die signalen die in de hersenen versterken, is al langer geweten. Dit is echter het eerste onderzoek dat suggereert dat de lekkernij de symptomen van het chronisch vermoeidheidssyndroom verzacht. De onderzoekers testten tien patiënten met een ernstige vorm van deze ziekte. Ze aten gedurende acht weken drie keer per dag 15 gram donkere chocolade, gevolgd door een pauze om te eindigen met een chocoladesoort dat minder cacao bevat maar dezelfde smaak heeft. De rest van hun eetgewoonten veranderden ze niet. Deze personen merkten een duidelijke verbetering in hun welzijn.

Bij het chronisch vermoeidheidssyndroom krijg je te maken met een extreme, constante vermoeidheid gedurende zes maanden of langer, dit gaat gepaard met spierpijn, hoofdpijn en een slecht werkend geheugen. (ep)

Bron: www.hln.be

Persoonlijke mening

In mijn familie zijn er twee mensen die aan het chronisch vermoeidheidssyndroom leiden. Het is vaak verschrikkelijk om te zien dat ze na enkele inspanningen totaal uitgeput zijn. In België zijn er enorm veel gevallen bekend van mensen die aan dit syndroom leiden. Daarom is dit artikel zeker en vast maatschappelijk relevant.
Door dit artikel denk ik dat er voor vele mensen een lichtpuntje is verschenen. Als de onderzoeken voor iedereen dezelfde gevolgen hebben denk ik dat het leven van de personen in kwestie veel aangenamer zullen zijn.

Als het dan nog eens opgelost kan worden door een lekkernij zoals chocolade, kan ik dit alleen maar bekijken als een "win - win situatie" .

Hopelijk werpt dit onderzoek zijn vruchten af.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.