actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2010, 22:24
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
'CD&V moet weer grootste Vlaamse partij worden'

Wouter Beke wil dat CD&V weer de grootste partij van Vlaanderen wordt. "Dat moet de ambitie zijn. Met de macht van het getal kun je je programma verwezenlijken. We willen opnieuw de leiding krijgen in Vlaanderen". Dat heeft de CD&V-voorzitter ad interim zondag in De Zevende Dag verklaard in een interview naar aanleiding van zijn kandidatuur voor het CD&V-voorzitterschap.

Beke is voorlopig de enige kandidaat om zichzelf op te volgen. Hij wordt ook volop gesteund door een aantal partijkopstukken. De interimleider van de Vlaamse christendemocraten noemde het zondag belangrijk dat hij door de hele partij wordt gelegitimeerd.

Hoewel er wordt gefluisterd dat CD&V nu voorzittersverkiezingen uitschrijft om voorbereid te zijn op eventuele nieuwe federale verkiezingen, ontkende Beke dat zijn partij daar mee bezig is. "Er zijn geen verkiezingen. Wij gaan daar niet van uit. De mensen vragen dat niet, wel een goed regeerakkoord en een volwaardige regering", luidde het.

Kandidaat-premier?

De vraag wie bij CD&V kandidaat-premier is, wees Beke van de hand. "Dat is nu niet aan de orde. Als er één partij is die dat kan zeggen, is het N-VA", aldus Beke, die wel stelde dat CD&V weer de grootste Vlaamse partij moet worden, om zo weer de leiding te kunnen nemen.

Beke stelde nog dat een tegenkandidaat het interne debat zou versterken, "maar met of zonder tegenkandidaat, ik ga gewoon mijn eigen kandidatuur verdedigen", voegde hij eraan toe.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...ord=wouter+beke

Mijn motivatie:
Ik vind het belangrijk dat een kandidaat-voorzitter van een van de belangrijkste partijen van ons land, duidelijk zegt waar hij met de CD&V naartoe wil. De partij heeft zware klappen gekregen en het valt op dat alle 'traditionele' partijen (Open VLD, sp.a) achteruit gaan. Ik hoop dat de CD&V verder vernieuwd wordt, terug duidelijk wordt naar de bevolking toe, duidelijke standpunten inneemt en ook de 'ontzuiling' beetje bij beetje mee verder zet. De christendemocratie moet de grondstroom blijven van de partij, maar ik denk dat de de partij verder de 21ste eeuw in gaat. Ook vond ik dit nieuws omdat ik hier toch een klein beetje verkiezingen in ruik. CD&V ontkent dit in alle toonaarden, maar er werd gezegd dat er pas een nieuwe voorzitter zou komen na de formatie. Hoelang die nog zal duren weet niemand precies, maar het lijkt er toch een beetje op dat de partij zich aan het voorbereiden is om sterke figuren te creëren voor het geval dat er misschien verkiezingen komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.