actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2014, 09:29
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
VRT waarschuwt niet langer voor flitscontroles

Mijn mening:
Er zijn veel hardrijders in België. Misschien dat sommige wat vaker tegen de lamp gaan lopen als de het gaat helpen als de VRT geen flitscontroles meer aankondigt. Maar er zijn nog altijd andere manieren om de flitscontroles te achterhalen zoals een andere radiozender. Ik denk dus niet dat dit het rijgedrag gaat veranderen.
Ik ben wel eens benieuwd welke richting dit gaat uitgaan. Gaan de radiozenders van de VRT luisteraars verliezen? Of gaan andere radiozenders hun voorbeeld volgen?

Bron: De standaard 31/10/2014 om 07:07 door wer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141031_01352223
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: docx VRT waarschuwt niet langer voor flitscontroles.docx (82.0 KB, 5x gelezen)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2014, 09:55
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Ik ben het eens met Dide. Er gaan inderdaad veel meer mensen verrast worden tijdens het rijden. Ik vind wel dat het de verantwoordelijkheid is van de chauffeur om correct te rijden.
Ik hoop dat andere radiozenders de VRT zullen volgen. Hierdoor zullen alle chauffeurs meer gaan opletten denk ik. En diegene die te snel rijden zullen correct gestraft worden. Zij kunnen niet meer gaan schuilen achter de 'vallende sterren' van de radio.
Ik heb zelf ook al gemerkt dat er nog andere mogelijkheden zijn om gewaarschuwd te worden voor een flitser. Zo wordt er bijvoorbeeld via sociale media vaak meegedeeld waar er een flitser staat.
Het is/was een gemakkelijke waarschuwing maar als je verantwoord met de auto rijdt, heb die waarschuwingen niet nodig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2014, 12:06
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
Ik ben akkoord met de mening van Dide. Het werd hoog tijd dat ze gingen stoppen met het omroepen van de flitscontroles. Deze zijn er juist om mensen te waarschuwen dat ze gevaarlijk aan het rijden zijn. Al moeten de boetes hiervoor nog hoger komen te liggen vind ik. Het is alleen dan dat effect gaat hebben. Want de meeste mensen denk niet na en betalen gewoon de boete. Maar rijden nog altijd wel tegen dezelfde snelheid.
Het initiatief van de VRT is een begin. Andere radiostations moeten dit voorbeeld volgen, anders gaat het weinig tot geen effect hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.