actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th August 2013, 14:41
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
0 euro boete alstublieft

12.000 Belgen kregen een brief van de federale overheidsdienst Financiën met de vraag om dringend een boete van 0 euro te betalen. Dat melden de Franstalige kranten van Sudpresse.

In de brief dreigt de FOD Financiën het loon of de auto van 12.000 Belgen in beslag te nemen wanneer ze de boete van 0 euro niet binnen de acht dagen betalen.

De FOD Financiën erkent de fout. Volgens de overheidsdienst zou de kemel in totaal 6.500 euro gekost hebben aan papier, tijd, enveloppes en portkosten. De oorzaak van de blunder is volgens Financiën een aanpassing van een werknemer aan het automatische boetesysteem. De woordvoerder van de FOD Financiën verzekert de 12.000 Belgen dat er geen vervolg komt aan de brief. Als u zo’n brief ontving, hoeft u niets te doen. Financiën excuseert zich voor het ongemak.

(bron: www.standaard.be gevonden op 13/08/2013)

Mening:
Het eerste wat door mijn hoofd spookte was: 'belachelijk'. Een 'foutje' dat onze overheid (lees: onze burgers) in totaal 6.500 euro is verschrikkelijk. België heeft het al heel erg moeilijk om rond te komen en heeft daarboven nog eens een schuldenberg weg te werken. Ik neem ook aan dat dit niet de allereerste keer is dat er foutjes gebeurd zijn die ons land al veel geld heeft gekost. Overal zijn er besparingen, zelfs op de meest nodige plaatsen zoals bijvoorbeeld in ziekenhuizen en het onderwijs om grappen zoals dit te betalen. Zelf draag ik nog niet actief bij aan onze gemeenschap maar zelfs ik word hier kwaad van, dat zulke dingen kunnen gebeuren is erg. Daarnaast zorgt dit ook voor onnodige verwarring bij de personen die deze brief hebben aangekregen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.