actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th August 2013, 12:55
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Postbode wordt manusje-van-alles

Johnny Thijs, topman van Bpost, wil postbodes inschakelen om diensten uit te voeren voor verzekeraars, watermaatschappijen en energieleveranciers. Dat zegt hij in een interview met De Tijd.
"Veel bedrijven hebben het fysieke contact met de klant verloren of bewust teruggeschroefd omwille van budgettaire redenen", zegt Thijs. "We bieden hen het contact aan met al hun klanten in België. Verzekeraars kunnen postbodes inschakelen om vaststellingen te doen bij hun klanten. En onze postbodes kunnen meteropnames uitvoeren."

Volgens Thijs zitten sommige projecten al in een proeffase. "Ik hoop dat we ze volgend jaar kunnen uitrollen. De hamvraag is: slagen we erin de betrokken ondernemingen te overtuigen?"

De Tijd wijst erop dat inkomsten uit nieuwe diensten noodzakelijk zijn. Het postbedrijf heeft net als zijn sectorgenoten te kampen met een krimpend postvolume.

Bron : http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-van-alles.aspx
Mening : Bij dit artikel denk ik aan het spreekwoord : 'Schoenmaker blijf bij je leest'. Een postbode is iemand die kranten en brieven rondbrengt, niet iemand die diensten uitvoert voor verzekeraars, watermaatschappijen en energieleveranciers. Daarvoor bestaan andere jobs. Als iedereen zijn eigen job uitvoert, kunnen toch veel meer mensen aan werk geraken? Persoonlijk denk ik ook dat er dan meer diefstallen gaan gebeuren. Er zullen steeds meer mensen opdraven die zeggen 'Dag mevrouw, ik kom even uw meterstand noteren'. Deze mensen hebben dus niet altijd koosjere bedoelingen. Oudere mensen zullen dus veel meer op hun hoede zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th August 2013, 13:12
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Mijn broer is postbode. Elke dag hoor ik hem klagen over dat er té veel werk is en te weinig personeel. Nu zijn ze nog van plan om er nog een pak werk bij te doen? Ja natuurlijk, waarom niet he? En dan vragen ze zich af hoe het komt dat niemand nog postbode wilt worden. Het is een van de meest ondankbare jobs als ik het zo hoor. Die mannen hebben écht niet nog meer werk nodig. Mijn broer is soms van 5 uur 's morgens tot 16 uur in de namiddag aan het werk. Dat is 11 uur werken in plaats van de normale acht. Ik voorspel dat hij, moest dit er door komen, beter een tent mee kan nemen naar het kantoor. Naar huis komen zal hij niet meer kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.