actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2018, 11:36
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Eerste vergoedingen voor Argenta-klanten uitbetaald

De bank Argenta is gestart met het uitbetalen van schadevergoedingen aan klanten die de voorbije week hinder ondervonden van de zware IT-panne.

‘Sommige klanten stuurden enkele dagen terug al uit zichzelf een mail met daarin een raming van de schade die ze opgelopen hebben’, zegt woordvoerster Christine Vermylen. ‘Vrijdag hebben we dan de eerste vergoedingen uitbetaald. Het gaat om kleine bedragen.’ Vrijdagavond had de bank al een twintigtal aanvragen gekregen.

De FAQ-pagina op de website werd vrijdag nog geupdate met info over hoe klanten tewerk moeten gaan. ‘We voorzien een vergoeding voor klanten die aantoonbare schade geleden hebben’, is daar te lezen. ‘Als u aantoonbare schade hebt geleden, kunt u een e-mail sturen naar klachtenbeheer@argenta.be. Vermeld in uw e-mail de aard en de omvang van uw financieel verlies en voeg indien mogelijk bewijsstukken toe.’

Of er een commercieel gebaar komt naar alle klanten toe, voor het ongemak, wordt nog bekeken.

Sinds vrijdagmiddag kunnen Argenta-klanten weer gebruikmaken van internetbankieren en de app. ‘Zaterdag hebben we veel activiteit gezien, zondag was rustiger’, zegt Vermylen nog. ‘Zaterdag hebben de meeste kantoren de deuren geopend, ook kantoren die normaal niet open zijn op zondag. Maar daar was het rustig, waarschijnlijk door het goede weer.’

De problemen bij Argenta ontstonden na de installatie van een nieuw bankplatform in het paasweekend. De herstart na het verlengde weekend liep niet van een leien dakje.

bron: De Standaard, 9/04/2018, http://www.standaard.be/cnt/dmf20180408_03451880

eigen mening:
Het is goed om te lezen dat de problemen bij Argenta eindelijk opgelost zijn. Ikzelf zit ook bij Argenta en vond het verschrikkelijk vervelend dat ik niets kon doen om te kijken hoeveel geld ik nog op mijn rekening had staan. Het is wel goed dat de bank er bewust van is dat deze IT-panne voor heel wat problemen heeft gezorgd en dat ze mensen die er zware problemen onder bevonden gaan vergoeden. Ik hoop nu wel dat alles helemaal is opgelost en dat er geen problemen meer voorkomen met het internetbankieren bij Argenta.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.