actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2018, 17:18
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Jongen (9) zwaargewond afgevoerd na aanrijding aan schoolpoort

Twee kinderen zijn maandagmiddag ter hoogte van de Vrije Basisschool in Houthulst van het zebrapad gemaaid. Eén van de kinderen geraakte daarbij zwaargewond, maar verkeert niet in levensgevaar.
Het ongeval vond plaats in de Terreststraat in Houthulst, vlak aan de schoolpoort. Iets voor twaalf uur wilden twee kindjes oversteken aan het zebrapad. Maar daar werden ze door een wagen gegrepen. Eén van de kinderen, een negenjarige jongen (9), was er volgens omstaanders erg aan toe en werd door de MUG zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht. Hij verkeert volgens de laatste berichten niet in levensgevaar. Zijn klasgenootje was er minder erg aan toe.

De bestuurder, een 25-jarige man uit Houthulst (25), heeft intussen verklaringen afgelegd aan de politie. De jongeman wou met zijn Ford Focus een witte bestelwagen inhalen die aan het zebrapad stond te wachten. Bij dat inhaalmanoeuvre had hij de twee kinderen niet gezien. De wagen kwam pas dertig meter na het zebrapad tot stilstand. Volgens de politie was er sprake van onaangepaste snelheid. De straat was na het ongeval een tijdlang afgesloten voor het verkeer.

Hoewel beide leerlingen afkomstig zijn van de school, worden de lessen er vooralsnog niet opgeschort.

Bron: Het Nieuwsblad, 5/03/2018, https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180305_03391136

Eigen mening:
Ik denk dat dit voor een ouder de grootste nachtmerrie moet zijn die er is. Je hoort tegenwoordig vaak in het nieuws dat bepaalde oversteekpunten bij scholen zeer gevaarlijk zijn en dat er geen goede veiligheidsmaatregelen zijn. Ik vind dat hier meer naar gekeken moet worden. In het artikel staat dat de man een bestelwagen wou inhalen die stilstond voor het zebrapad. Ik snap niet waarom de man dit zou doen als je weet dat er op dat zebrapad mensen kunnen oversteken. De politie denkt ook dat de man te hard reed. Om de maximale veiligheid van kinderen te garanderen vind ik dat er nadat het school uit is, er veiligheidsmensen moeten staan om de kinderen veilig te laten oversteken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.