actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2013, 22:55
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Mini-Europa sluit definitief de deuren

Mini-Europa sluit definitief de deuren



Het themapark Mini-Europa en ook het waterpark Océade op de Heizel gaan op 31 augustus 2013 definitief dicht. Dat heeft gedelegeerd bestuurder Thierry Meeus bekendgemaakt. Door de sluiting verdwijnen 120 jobs.
Er zijn volgens de directie geen alternatieven gevonden, waardoor een sluiting en het daarbij behorend collectief ontslag de enige oplossingen zijn
.

De parken moeten verdwijnen voor de komst van het felbesproken NEO-project, een nieuw congres- en toerismecentrum dat het Heizelplateau moet opwaarderen. Het personeel is kwaad op de Brusselse politici omdat die een goed draaiend bedrijf verloren laten gaan.

Momenteel zijn er geen plannen om Mini-Europa en Océade op een nieuwe locatie te openen. Kortrijk en Eigenbrakel waren kandidaat om het over te nemen.

De kostprijs van minstens 10 miljoen euro bleek echter te veel voor Kortrijk en nu blijken er ook geen directe plannen meer om de parken in Eigenbrakel te vestigen.

Mini-Europa is een miniatuurpark waar bezoekers miniatuurversies vinden van de belangrijkste gebouwen en monumenten in Europa. Het park opende in 1989. Mini-Europa zegt per jaar zo'n 360.000 bezoekers te lokken. Daarbij zitten ook een groot deel buitenlandse toeristen. Bij Océade gaan jaarlijks 240.000 zwemmers langs. Beide bedrijven zagen het voorbije jaar hun omzet stijgen.

Nieuwe attractie

Ondanks de aangekondigde sluiting wordt deze zomer nog een nieuw gebouw voorgesteld. het gaat om de miniatuurversie van de Sint-Marcuskerk in Zagreb. De directie zegt dit te doen 'uit fierheid, en om trouw te blijven aan de reputatie' van het park.

Datum: dinsdag 5 maart 2013
Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/artikel/det...130305_00492319
Mening: Ik vind het enorm jammer dat Mini Europa sluit. Lang geleden ben ik hier met 'Grabbelpas' eens heen geweest. Dat was heel interessant voor mij (ik was toen ongeveer elf jaar oud denk ik), maar toch zou ik de meeste monumenten in het echt willen zien. Het was een fijn initiatief, maar ergens vind ik het ook wel vreemd dat er een 'mini Europa'-park geopend werd. Oké, door alle monumenten in het klein na te bouwen is het interessanter en ben je sneller geboeid, maar op zich kwamen mensen gewoon kijken naar een kleine versie van een monument. De informatie interesseert het volk weinig. Je kan Mini Europa nu gewoon vervangen door een museum met foto's en veel tekst. Als je werkelijk door een monument geboeid bent, probeer je daar ooit in je leven te komen. Feit is wel dat er een stuk 'nostalgie' verdwijnt. In het waterpark ben ik nooit gaan zwemmen, maar de glijbanen leken me altijd leuk. Ik betreur natuurlijk ook dat er 120 jobs verdwijnen. Ik hoop dat deze jobs misschien (deels) opgevangen kunnen worden in het nieuwe project.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.