actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 13:16
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 47
J.K. Rowling denkt toch aan achtste Potterboek

J.K. Rowling denkt toch aan achtste Potterboek

J.K. Rowling heeft in een interview met Time magazine bekend dat ze er toch aan denkt om een achtste Harry Potterboek te schrijven. In juli verscheen het zevende deel Harry Potter en de relieken van de dood, het allerlaatste, zo had de schrijfster steeds beweerd.


Maar daar lijkt ze op terug te komen. 'Als ik ooit een achtste boek schrijf, betwijfel ik wel of Harry het centrale personage wordt', aldus Rowling. 'Maar het zal zeker nog tien jaar duren voor er een nieuw Potterboek komt.' In het laatste hoofdstuk van het zevende boek hebben Harry en Ginny samen drie kinderen: James, Albus en Lily. Ook Ron en Hermelien hebben twee kinderen, Rose en Hugo. Keuze zat dus voor een nieuw hoofdpersonage. (jr)


www.standaard.be


1- Waarom verraden ze het einde van een boek dat nog niet iedereen gelezen heeft??

2- Ik dacht dat ze ging stoppen na 7? Binnen tien jaar heb ik geen zin meer om weer Harry Potter te lezen Ik moet nu nog altijd beginnen in de laatste, maar ik heb daar geen tijd en zin meer voor
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st December 2007, 13:28
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Op punt 1 kan ik je volledig volgen!
Met punt 2 heb ik hoegenaamd geen problemen. Inspiratie kan je geen dwangbuis omdoen. Het moge duidelijk zijn dat ze het boek alleszins niet zou schrijven voor het geld, want ze behoort momenteel tot de top 3 van rijkste vrouwen in de UK als ik me niet vergis. Dus als ze nog inspiratie krijgt voor een achtste deel, waarom niet?
Raymond E. Feist (een bekend Amerikaans fantasyschrijver) heeft ook al verschillende reeksen op zijn naam staan, die telkens draaien om kinderen van de hoofdpersonages uit de vorige boeken. Erg leuk om te lezen.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st December 2007, 13:30
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Het is inderdaad niet leuk dat het einde verklapt wordt. Maarja, echte Potter-fans hebben het boek al lang gelezen

Ik vind het nogal dubbel dat er nog een achtste boek zou komen. Ik voel aan de laatste boeken dat JK Rowling het verhaal zo spannend mogelijk en ingewikkeld mogelijk wil maken en dat vind ik wel jammer. Ik hou nog steeds het meest van de eerste boeken waarin vooral de magie van het kasteel en de toverwereld zelf wordt beschreven.

Ik vrees dus dat het achtste boek vooral gericht gaat zijn op publiciteit en dat de echte Potter-magie helemaal verdwenen zal zijn. Maar dat zullen we dan over een jaar of 10 wel weten
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st December 2007, 13:49
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Boechout
Posts: 52
J.K. Rowling denkt toch aan een achtste Potterboek

Waarom het einde wordt verraden zal misschien zijn omdat Rowling schrik heeft om anders weinig boeken te verkopen. Ik kan best begrijpen dat er vele lezers zullen afhaken moesten ze met een gevoel zitten van weer een soortgelijk verhaal. Rowling zal dus denken dat het achtste boek een grote wending is in heel het Potterverhaal, waardoor de mensen interesse zullen blijven tonen. Maar hier ben ik ook niet zo van overtuigd, zeker als je weet dat je nog tien jaar moet wachten op een volgend avontuur.
__________________
You're my champagne
My only side mondaine
You make me sane
When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st December 2007, 17:02
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 52
Ik vind 7 boeken meer dan genoeg!

Ik denk dat als J.K. Rowling nog een 8ste boek gaat uitbrnegen het ene beetje te veel van het goede is.
Maar wie ben ik?
Ik heb immers nog geen enkel boek van haar gelezen...
Of jawel..het eerste, maar dat was voor een boekbespreking.
Dus dit was niet met volle overtuiging
Ik wil natuurlijk niet de echte fans op mijn dak krijgen!

Maar ik ben er niet zo'n voorstander van!
Ik ben bang dat het personage een beetje 'uitgemolken' wordt!


Maar voor de echte fans... Blijven hopen, zou ik zeggen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st December 2007, 17:08
sannedierckx's Avatar
sannedierckx sannedierckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 72
Het idee van zo'n achtste boek zie ik niet echt zitten. Ze heeft altijd gezegd dat ze zeker ging stoppen na 7 boeken en dat ze heel blij is dat dit 7de (en normaalgezien laatste) nu af is, omdat dit het eindpunt is waar ze 17 jaar naartoe heeft gewerkt in de vorige 6.
Ook al zou het hoofdpersonage in een achtste boek niet langer Harry zelf zijn, denk ik toch dat het een beetje het uitmelken van dat personage is. De boeken gingen immers altijd over Harry en zijn strijd tegen Voldemort en plots over iemand anders schrijven, lijkt me een soort van tweederangs-Potter.
Maar ja, de toekomst zal het wel uitwijzen zeker?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.