actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2017, 20:18
Lotte.V*ndekeybus Lotte.V*ndekeybus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Loenhout
Posts: 36
Automaten in Verenigd Koninkrijk moeten daklozen in basisbehoeften voorzien

Automaten in Verenigd Koninkrijk moeten daklozen in basisbehoeften voorzien

In het Verenigd Koninkrijk gaat de liefdadigheidsinstelling Action Hunger automaten installeren om daklozen in hun basisbehoeften te voorzien. De eerste zal geplaatst worden in Nottingham, dat zegt initiatiefnemer van Action Hunger Huzaifah Khaled.

De liefdadigheidsorganisatie Action Hunger gaat in het Verenigd Koninkrijk automaten lanceren voor daklozen om ze op deze manier in hun basisbehoeften te voorzien, initiatiefnemer is Huzaifah Khaled.

Khaled zag dat het aantal daklozen toenam en was erg aangedaan. Hij zocht naar een manier waarop ze aan eten en kleding zouden geraken, ook als de opvangtehuizen gesloten zijn. Zo kwam hij op het idee om een automaat voor daklozen te lanceren.


Ganse dag toegankelijk en gratis

De machine biedt basisbenodigdheden aan zoals water, fruit, sandwiches, sokken, toiletartikelen en boeken. De automaat is de ganse dag toegankelijk en alles is gratis. De eerste machine wordt in december geïnstalleerd in de stad Nottingham, de geboortestad van Khaled.

Action Hunger gaat een andere liefdadigheidsorganisatie, The Friary, voorzien van traceerbare kaarten. Iedereen die dakloos is, kan een kaart krijgen bij The Friary en maximaal drie items per dag uit de automaat halen. Action Hunger hoopt volgend jaar uit te breiden naar andere steden in Europa en de Verenigde Staten.

Bron: VRT Nieuws (De Redactie), 05/12/2017, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...ien-in-verenig/

Mening:
Toen ik de titel van dit artikel las, was ik meteen geïnteresseerd. Ik vind het hartverwarmend dat men daklozen wil helpen. Het idee is om een automaat te plaatsen waaruit daklozen maximaal drie items per dag kunnen halen met behulp van een kaart. Niet alleen voedsel zal in de automaten verkrijgbaar zijn, maar ook kleding en toiletartikelen. Ik vind het goed dat men een grens in de hoeveelheid items trekt omdat er misschien kan geprofiteerd worden door de verkeerde mensen. Anderzijds is het de bedoeling dat de dakloze zelf een kaart gaat aanvragen. Ik vraag me hierbij af of deze daklozen dit effectief zullen en willen doen. Ik denk dat daklozen zich snel beschaamd en aangekeken voelen. Dit kan ook gelden voor de reacties op straat, bijvoorbeeld nabij deze automaten. Dit wil niet zeggen dat ik de boodschap achter het initiatief niet volkomen steun. Ik sta open voor nog meer oplossingen in de toekomst. Er mag ook zeker nog meer gezocht worden naar oplossingen voor opvangplaatsen bijvoorbeeld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.