actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2014, 12:26
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Denemarken leert jeugd 'baby's krijgen'

Denemarken gaat de seksuele opvoeding van zijn jeugd anders aanpakken. Jarenlang werd er ingezet op het uit de doeken doen van alle mogelijke manieren om niet zwanger te geraken. Nu de geboortecijfers op het laagste peil in dertig jaar staan, vindt Kopenhagen het tijd om de focus te verleggen.

‘Dit is hoe je kinderen krijgt’ wordt een nieuw hoofdstuk in het handboek ‘Seks en Samenleving’, dat instaat voor de seksuele opvoeding in het land. ‘Onvruchtbaarheid is hier bijna een epidemie’, aldus Bjarne Christensen van de organisatie. ‘We zien almaar meer koppels die er niet in slagen om kinderen te krijgen.’ Het nieuwe handboek legt onder meer uit dat de kwaliteit van sperma en eicellen met de leeftijd achteruit gaat en dat lang wachten om kinderen te krijgen geen goed idee is.

Bron: De Standaard 30/10/2014 http://www.standaard.be/cnt/dmf20141030_01350122

Mening: Waarom moet de jeugd al zo vroeg kinderen maken? Baby's hoeven geen baby's te maken. Het is toch belangrijk om eerst je school af te maken en dan pas aan kinderen te beginnen. Als je jong bent, denk je wel altijd dat jij en je partner altijd zullen samenblijven, maar dat is meestal niet zo. Soms verlaat je partner jou als je heel jong zwanger bent. Jongeren hebben ook nog niet genoeg geld om hun kinderen op te voeden. In het artikel zeggen ze dat de kwaliteit van zaad- en eicellen achteruit gaat met de jaren, maar als je ongeveer 30jaar bent, zullen die zeker nog wel werken. Ik zou niet willen dat ze mijn kind later al zulke lessen en handboeken voorschotelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2014, 09:47
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Ik snap van Denemarken wel dat ze het geboortecijfer terug omhoog willen krijgen, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is. Hier in België krijgen kinderen van 12 jaar seksuele voorlichting en wordt er hen geleerd hoe ze veilig seks kunnen hebben. Ik zie het nut er niet van in om kinderen aan te leren hoe ze baby's moeten maken, zeker niet op die leeftijd. Binnenkort hebben ze dan misschien het probleem dat er te veel tienerzwangerschappen zijn. Ik zou absoluut er niet mee gediend zijn als mijn dochter of zoon thuis komt en zegt dat ze op school geleerd heeft hoe ze baby's moeten maken. Ik hoop dan ook dat deze handleiding niet naar België overkomt...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th November 2014, 10:45
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
Langs de ene kant begrijp ik volledig het standpunt van Rani, maar langs de andere kant vind ik het wel een goed idee om de jeugd er toch aan te doen denken dat ze ook niet te lang mogen wachten om kinderen te krijgen. Ook hier in België is het zo dat men veel langer wacht om kinderen te krijgen, maar vaak lukt dit dan niet meer. Veel vrouwen worden nu pas zwanger op een leeftijd van 35 jaar en hoger, terwijl vroeger de leeftijd rond 20 - 25 jaar lag. Men vergeet vaak dat op vruchtbaarheid wel degelijk een leeftijd staat. Als dit dan niet lukt als men ouder is, gaat men overstappen op IVF. Als ze eerder waren gestart, zou dit niet nodig geweest zijn. Ik vind dat er niet zo zeer moet aangeleerd worden hoe je kinderen krijgt, maar er moet wel genoeg nadruk gelegd worden op het feit dat er op vruchtbaarheid wel degelijk een leeftijd staat. Men zou moeten aanleren wat de oorzaak is van onvruchtbaarheid bij hogere leeftijd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.