actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Sport
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 08:24
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Olivier Deschacht gokte alleen op winst eigen wedstrijden

Hij gokte op wedstrijden van zijn eigen club, maar alleen op winst. Dat besluit de Kansspelcommissie na een onderzoek naar het gokgedrag van Anderlecht-speler Olivier Deschacht (35). Daarom wil de Kansspelcommissie hem niet voor de rechter brengen.

De Kansspelcommissie bekeek onder meer alle transacties die via Deschachts account zijn gebeurd, alsook de computers die hij daarvoor gebruikte.

Omdat er geen aanwijzingen zijn dat hij ook geld ingezet zou hebben op verlies, wil de Kansspelcommissie de verdediger niet voor de rechter brengen. ‘Hem laten meewerken aan een preventiecampagne voor gokkende voetballers is zinvoller’, zegt de voorzitter van de commissie.

Deschacht zelf zou daar alvast niet weigerachtig tegenover staan. Volgens zijn omgeving beseft hij dat hij jonge spelers moet waarschuwen, hoewel hij zijn onschuld staande houdt. De Anderlecht-speler zelf wil pas na het vonnis officieel reageren.

Deschacht riskeert ook een boete van meer dan 25.000 euro.

Bron: De Standaard - 18/10/2016 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161018_02525287)

Motivatie: Ook al heeft Olivier Deschacht enkel gegokt op wedstrijden waar hij bij kon winnen, toch heeft hij een fout gemaakt. Het feit dat hij niet voor de rechter moet verschijnen vind ik best positief. Hij heeft nooit gegokt op verlies, wat betekend dat hij nooit expres slecht heeft gespeeld. Hem laten meewerken aan de campagne vind ik dus wel een goed idee. Een goed initiatief om jonge sporters te waarschuwen voor de gevaren van het gokken (al dan niet op eigen wedstrijden). Ik vind wel dat deze campagne mag uitgebreid worden naar 'de gevaren van gokken'. Hiermee bedoel ik dat ze ook niet-voetballers moeten waarschuwen voor de gevaren van gokken (pokeren, gokken op alle soorten wedstrijden).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.