actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: SpijbelSMS
Voor 16 66.67%
Tegen 8 33.33%
Stemmers: 24. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th February 2005, 20:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
SpijbelSMS

SpijbelSMS

In de komende dagen wordt in België een uniek nieuw spijbel-meldingsysteem geïntroduceerd. Met SpijbelSMS worden de ouders en verzorgers van leerlingen sneller geïnformeerd, waardoor de betrokkenheid groter is en onder meer vermiste kinderen sneller worden gesignaleerd zodat de opsporing eerder kan beginnen. Ouders en verzorgers van leerlingen worden direct per sms op de hoogte gebracht van de afwezigheid van hun kind op school. Maar ook de leerling zelf kan een melding krijgen. SpijbelSMS is ook geschikt om uitgevallen lessen snel en eenvoudig te melden. In het buitenland is door het systeem het aantal lichte spijbelgevallen met 80 procent verminderd.

DS, 15-02-2005
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th February 2005, 00:38
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Ik zie niet direct negatieve gevolgen moest men dit toepassen. Doen dus!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th February 2005, 02:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Blijkbaar is er toch een kleine dertig procent dat hier wel degelijk graten in ziet. Het zal me benieuwen welke tegenargumenten deze posters kunnen aanvoeren?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th February 2005, 11:55
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Wel , ik denk dat dit goed is , maar in beperkte mate. Ik vind dat spijbelen een onderdeel is van de jeugd. Bijna iedereen heeft vroeger wel eens een les gemist. Ik denk dat dit bijdraagt tot de ontwikkeling van een persoon. Het onderscheid vormen tussen goed en slecht. Hier moet natuurlijk wel iets aan gedaan worden maar ik vind dat het met het sturen van sms'jes net iets te ver gaat. Natuurlijk wanneer het spijbelen uitloopt tot grote hoeveelheden vind ik wel dat dit een goed idee is. Als iemand bijvoorbeeld al 4 lessen zonder grondige reden gemist heeft vind ik het wel een goed idee om de ouders hiervan op de hoogte te brengen. Maar om dit direct van de eerste keer te doen en die jongen misschien een pak slaag van de ouders te doen krijgen vind ik het toch wel iets te ver gaan..
__________________
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th February 2005, 14:22
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Bijna iedereen heeft vroeger wel eens een les gemist

Idd bijna iedereen, heb zelf in het secundair nooit gespijbeld, ik besefte hoe hard ik de lessen nodig had en als je dan toch eens een keer spijbelt gegarandeerd dat ze dan belangrijke dingen zien. Je moet het lot niet uitdagen zeg ik altijd
Ik vind die spijbelsms echt wel een goed idee. ben wel regelmatig 10min te laat gekomen omdat ik meestal op het laatste moment vertrek en daar ook telkens voor gestraft werd --> ik ging met de fiets nota bene!
maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik daarna steeds goed op tijd op school was.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 17th February 2005, 16:02
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Inderdaad... nog nooit gespijbeld ikke. Zelfs (bijna) niet op onze school nu. Ik had altijd wel geldige redenen (spelprogramma of zo)
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 17th February 2005, 16:22
hildevanhamme hildevanhamme is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Beerse (nu Gävle)
Posts: 6
Ik heb zelf ook nooit gespijbeld in het middelbaar, nu in het hoger heb ik al wel eens een les gemist maar dan meestal wel met een goede reden (autopech, ziek, benzineverspilling)
Ik vind het systeem met sms heel goed gevonden. Ik vind wel dat ze moeten wachten met het sturen van het smsje tot de school al minstens één uur bezig is.
Waarom? ik ging altijd met de bus naar school en het is wel een paar keer gebeurd dat een bus in panne viel en we moesten wachten op vervanging. Dan kregen we nog straf op school ook omdat de bus in panne gevallen was.

Dus goed systeem, maar rekening houden met bus- of fietspanne
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 17th February 2005, 16:32
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
ik vind het ook een goed idee. Ikzelf ben nog al een regelmatig brosser maar alleen in het hoger onderwijs. Ik heb het in het secundair maar 1 keer geriskeerd en ik had de rottigste dag van heel mijn schoolcarrière
Ik vind dat je in het hoger onderwijs verstandig genoeg bent om zelf te kiezen of je naar de les wil gaan of niet. De gevolgen draag je toch zelf. En aangezien ik mijn school zelf betaal vind ik het mijn eigen keuze!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 17th February 2005, 20:57
Marlien Marlien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jan 2005
Locatie: Tielen
Posts: 3
Volgens mij is de spijbelSMS zeker een goede zaak. Ik denk ook dat vooral lichte spijbelaars hiervoor zullen terugschrikken. Bij zware spijbelaars daarentegen zal het mss wel niet zoveel effect hebben. Zij hebben sowieso al geen schrik om betrapt te worden.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 21st February 2005, 18:42
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Ik durf met een gerust geweten deze Poll te skippen. Het maakt mij allemaal niet veel uit. Zolang ze maar niet spijbelen in mijn les
Misschien vind Nokia of een ander populair merk wel een functie op deze smsjes te verhinderen.
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 22nd February 2005, 11:05
kris10's Avatar
kris10 kris10 is offline
kris10
 
Geregistreerd op: Dec 2004
Locatie: Arendonk
Posts: 35
Stuur een bericht via MSN naar kris10
Dit is een heel goed idee. Het spijbelen zal zo waarschijnlijk wel zeer sterk gaan dalen.
Maar verpest je zo niet een beetje het schoolleven? Hoort het niet bij je schoolcarrière om te spijbelen? Het is toch spannend?
Oké, je moet dit natuurlijk niet overdreven veel doen. Maar één keer moet iedereen dit toch eens gedaan hebben vind ik...
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 22nd February 2005, 11:07
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
De ene al wat meer dan de andere.. Maar ik vind ook dat iedereen het plezante spijbel-gevoel eens moet gevoeld hebben.
Spijbelen vervangend voor drugs --->Geeft een adrinaline-rush
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 22nd February 2005, 21:06
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door kris10
Maar één keer moet iedereen dit toch eens gedaan hebben vind ik...

Ik wil hier niemand beledigen maar dat heb ik over dit onderwerp al meer gehoord en dat is (om een beetje beleefd te blijven ) een uitspraak waar ik niet goed tegen kan...
Dat is zoals van die mensen die zeggen: ge moet toch is ene keer van een sigaret getrokken hebben, ge moet toch is ene keer nen joint gesmoord hebben, ge moet toch is ene keer over de 200km/u gaan en de kick van de snelheid gevoeld hebben, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik vind echt niet dat je dat ooit eens echt gedaan moet hebben. Wat is er nu in godsnaam aan spijbelen aan, een extra verlofdag maar je beschaamt het vertrouwen van uw ouders enorm en als ze in de gemiste lessen juist een enorm moeilijk onderwerp behandeld hebben heb je meer dan één probleem. en voor de kick moet je het ook niet doen (allez ik toch niet), als ik vroeger een uurtje te laat thuis kwam kreeg ik ook steeds den uitbrander van mijn leven dus dat geeft dan nen even harde kick...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 22nd February 2005, 21:52
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Ik heb ook nog nooit van mn leven gespijbeld (wat ben ik toch een heilig meisje)
Ik vind wel dat er een verschil is tussen spijbelen en brossen
Spijbelen doe je in het middelbaar, en daar heb je verplichte uren. Daar spijbelen tieners niet om geen uitbrander te krijgen van hun ouders.
Ik zou ook niet weten waarom ik zou moeten gespijbeld hebben in het middelbaar.
Ik geef wel toe dat wanneer bij ons het laatste uur van de dag wegviel en wie met de schoolbus naar huis moest, normaal binnen moest blijven, wij dit ook nooit deden. Maar dit is dan ook weer de schuld van de school zelf: er was nooit controle op en als ze direct na het voorlaatste lesuur iemand zouden sturen om ons binnen te houden, dan zouden wij ook wel binnengebleven zijn.

In het hoger durf ik ook met een gerust geweten zeggen dat ik nu niet meer lessen bros als ik geen geldige reden heb.
In mijn allereerste jaar had ik wel eens zoiets van: pfffffff, ist da vak weer, kgaan een dvdke kijken, das toffer.
Ondertussen heb ik dat eerste jaar overgedaan(niet door mijn slechte gewoontjes , wel door klierkoorts ) en ik ben "iets" meer gaan respecteren: Uiteindelijk betalen je ouders (of toch bij de meesten) je studie. het minste dat je voor hen dan kan terugdoen is er niet je voeten aan vegen, maar je best doen en de tijd die de docenten daar vor jou staan, ook nuttig benutten. Ik denk als je zelf voor je studies moet werken, je hier zeker 2x over nadenkt moest je een uur willen brossen.

Voor mij zijn de enige redenen om te brossen ziekte en wanneer ik mijn stage moet voorbereiden maar voel dat ik niet op tijd klaargeraak.

het systeem vind ik niet slecht. Maar er moet zeker een gesprek komen met de school, de leerling en die zijn ouders om de oorzaak van het spijbelen uit te zoeken. vb: Als een leerling niet meer naar school komt omdat hij gepest wordt, moet hij hier niet voor gestraft worden vind ik(of toch niet hard), maar moet er naar een oplossing gezocht worden.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 23rd February 2005, 18:50
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Toch even de poll hiervan meepikken... al was het maar omdat het ludiek is
nu naar nieuws kijken
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.