actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Give piss a chance?
Moet kunnen 11 78.57%
Moet niet kunnen 3 21.43%
Stemmers: 14. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 8th March 2005, 18:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Als ik ergens zou gaan werken en ik wil iets stelen, dan doe ik dat, met of zonder camera's rond mij.

Maar die camera's hangen er om te beginnen niet uitsluitend om de werknemers te controleren veronderstel ik. Meer om eventuele dieven te betrappen en om in orde te zijn met de verzekering ofzo van die dingen. Ik reageerde trouwens om te beginnen op de uitspraak "waarom een risico nemen en mensen zomaar vertrouwen" omdat ik daar niet mee akkoord was. En zoals ik al zei verschilt de reactie op constante controle wss van persoon tot persoon maar ik denk dat er heel veel zijn die daar negatief op zouden reageren. Voorbeeldje: zoals een ex-gevangene constant blijven controleren en discrimineren omdat hij eventueel zou kunnen hervallen, door zulk gedrag lok je dat hervallen volgens mij uit.

Citaat:
En het feit dat je gecontroleerd wordt wil niet zeggen dat je gewantrouwd wordt. Controle is deel van het leven.

Uiteraard maar de werkgever moet ook duidelijk vertrouwen "uitstralen" omdat anders de werkrelatie helemaal verzuurd geraakt denk ik.
Niet dat ik zo'n pessimistische kijk heb op de mens maar het is wel zo volgens mij.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 8th March 2005, 19:22
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat iedereen er anders op zal reageren. Dus de oplossing voor deze discussie: communicatie! En elke situatie apart bekijken...
__________________
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 8th March 2005, 19:37
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Die camera's hingen daar enkel om werknemers te kunnen betrappen, voor de verzekering hing daar heel wat meer high-tech security stuff. Het was in een stock van ING Technics in Zaventem, en het was een enorme stock, ik reed daar rond met de clark. Heel die building was volgepropt met laptops, desktops, tablet-pc's, palmtops, gps-systems, printers, harde schijven, monitoren, muizen, toetsenborden, soit, allemaal dure dingen.
'k Heb er lange tijd gewerkt, en er is nooit iets misgelopen. Iedereen hield zich daar aan de regels en geklaag over die camera's was er eigenlijk niet.

Nog in Zaventem heb ik in een andere stock van ING gewerkt, ook volgestoken met high tech, maar hier stonden geen camera's. Ik herinner me nog heel goed de gesprekken onder de schafttijd, "hier kan je alles doen wat je wil, er is hier totaal geen beveiliging, steek het in je zakken en niemand ziet het."
Dat kon me allemaal niet zoveel schelen, ik reed rond met m'n heftruck, maar die gasten waren daar (met velen) bezig hun zakken te vullen.
Controle hoort erbij, en als je het niet doet, is een rotte appel genoeg om de boel te verpesten. Mensen zomaar vertrouwen houdt een risico in, like it or not.

Het voorbeeld dat je geeft van de ex-gevangene, hier verschilt dat (zoals met alles) van persoon tot persoon. Als die man het gevoel heeft dat hij zijn boetedoening heeft gedaan en zichzelf moet verbeteren, dan kan het hem gestolen worden dat hij gefilmd heeft, integendeel, hij zal trots zijn op zichzelf dat ze hem niet kunnen betrappen, want hij doet niets mis, hij heeft er geen behoefte aan om iets mis te doen want hij kent de gevolgen.
Een andere zal zich op zijn tenen getrapt voelen, daar kan ik inkomen, maar als hij ziet dat de controle-regel er voor iedereen is, maw dat hij niet geviseerd wordt, dan zal dat gevoel normaal gezien moeten afnemen.

En nog een andere zal zeggen dat die camera daar speciaal voor hem hangt.

In dit laatste geval, ja dan lok je inderdaad hervallen opnieuw uit. In die vorige, nah
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 8th March 2005, 22:37
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
In dit laatste geval, ja dan lok je inderdaad hervallen opnieuw uit. In die vorige, nah

mooi betoog moet ik zeggen ;-)
maar ik denk dat katleen de nagel op de kop heeft geslagen: communicatie.
als dat voldoende aanwezig is is er geen nood aan controle maar aangezien elke persoon anders is, meningen verschillen en elke situatie anders is is er mss geen eenduidig antwoord op de vraag of dat al dan niet positief dus ik rust mijn koffertje hier...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 9th March 2005, 10:45
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Amen
__________________
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.