actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2013, 10:27
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Drie locomotieven worden weggesleept

De drie locomotieven van de trein die ontspoorde in Wetteren, worden deze voormiddag door de NMBS weggesleept. Dat meldt woordvoerder Thomas Baeken van spoorwegnetbeheerder Infrabel. Intussen is het leegpompen van de eerste wagon met acrylnitril nog altijd aan de gang.
Rond 10 uur starten de werken om de locomotieven weg te slepen. "De treinbestuurder van NMBS Logistics is ter plaatse. De werknemers worden gebrieft en krijgen beschermende pakken. De trein zelf wordt ook afgespoten met een product om acrylnitril te neutraliseren. De locomotieven zullen onder politiebegeleiding weggesleept worden, aan een snelheid van 25 kilometer per uur", zegt Baeken. Het gaat om drie locomotieven, namelijk een dubbele locomotief vooraan en de achterste locomotief die uit de bovenleiding werd geknipt.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/16376/Trei...ggesleept.dhtml

Mening: Ik stel me toch wat vragen bij deze zaak. Waarom sleept men deze wagons pas nu weg en niet al veel eerder? Ik snap dat de prioriteit was om eerst de mensen en de omgeving in veiligheid te brengen maar dit had in mijn ogen al veel sneller kunnen worden opgelost. Ze hadden extra teams moeten inzetten vanuit heel België zodat ze sneller aan het onderzoek konden doen en deze 3 wagons dus ook konden wegslepen. Zo konden ze tegelijk de buurt veilig maken en ook tegelijk onderzoek voeren naar de snelheid van de trein en het weg slepen van deze wagons. Al bij al ben ik blij dat dit nu eindelijk opgeruimd kan worden en dat de heisa stilletjes aan voorbij is.

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 11th May 2013 om 10:34.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.