actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th May 2010, 21:07
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Peuter rookt 40 sigaretten per dag

Een peuter van twee jaar die verslaafd is aan nicotine zorgt voor opschudding in Indonesië. Het jongetje rookt veertig sigaretten per dag.

De vader van de 2-jarige Ardi Rizai gaf hem zijn eerste sigaret na achttien maanden. Nu is het jongetje compleet verslaafd en wordt hij woest als hij geen sigaret krijgt.

De Indonesische autoriteiten zitten verveeld met de zaak en hebben het gezin een auto beloofd als de peuter stopt met roken. De vader, die vindt dat zijn zoon er gezond uitziet, moet er echter niets van weten.

< bron: www.hbvl.be >


Toen ik het in de krant las, was ik erg geschrokken... Verschrikkelijk dat ouders zoiets toelaten of zelfs laten gebeuren. Er is ook nog een filmpje van de kleine roker opgedoken: http://www.youtube.com/watch?v=Vl4B...player_embedded ! Ronduit schandalig!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th May 2010, 09:28
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Volledig mee akkoord, 'k heb het ook gelezen.
En die vader is zich echt van geen kwaad bewust...
Het kind heeft al 'nood' aan nicotine, anders wordt het onrustig..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th May 2010, 23:20
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Men zegt toch altijd 'jong geleerd is oud gedaan'?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th May 2010, 15:52
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Men zegt toch altijd 'jong geleerd is oud gedaan'?



Ik denk niet dat ons kettingrokertje heel oud gaat worden hoor ...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th May 2010, 11:53
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Ik snap niet dat ouders hun kind zelf een sigaret aanbieden. En zeker niet op zulke jonge leeftijd! Dit is schandalig.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th October 2010, 20:58
axel.vangompel axel.vangompel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: mol
Posts: 27
Inderdaad, hoe kun je erbij komen je kind een sigaret op de leeftijd van 18 maanden te geven? Het kind heeft niet eens door wat het aan het doen is. Het zou me verbazen als het kind de leeftijd van 5 jaar haalt.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th October 2010, 16:25
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poederlee
Posts: 35
Ahja, ik meen me te herinneren dat ik dit op het nieuws heb gezien.
Het is gewoon SCHANDALIG. Alleen het gedacht al om te roken in de buurt van zo'n jong kind, daar kan mijn verstand niet bij. Dat kind is nog maar net op de wereld en patat; zijn longen zien al zwart van de sigarettenrook.
En dan het feit dat de vader nog wat tegenstribbelt tegen het stoppen omdat hij vindt dat z'n kind er goed uitziet, komaan seg, waar gaat de wereld naartoe?! Ik ben er ook redelijk zeker van dat als hij niet stopt met roken, dat hij niet oud zal worden. Wie wil er nu zo'n toekomst voor zijn kinderen?

Samenvatting: groot schandaal!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 7th October 2010, 18:52
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
Antwoord op artikel: peuter rookt 40 sigaretten per dag

Het laten roken van zo'n jong kind is totaal onverantwoord! Dat de vader er niet mee akkoord gaat dat ze zijn zoon een gezondere levensstijl willen bijbrengen vind ik nog vele malen erger. Is de vader dan blind of wil hij gewoon niet zien dat hij zijn eigen zoon zijn gezondheid naar de knoppen aan het helpen is?

In een woord: Schandalig!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 7th October 2010, 19:25
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Mag ik er even op wijzen dat wij allemaal de gevolgen van sigaretten kennen. het kind waarover het gaat leeft in Indonesië. De vader is misschien niet op de hoogte van de gevolgen. Als hij dit wel is gelooft hij het misschien niet, zijn kind ziet er toch goed uit. Als hij echter wel op de hoogte is en het gelooft ben ik wel akkoord met het schande roepen.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 8th October 2010, 21:33
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Ik snap niet dat je als ouder dit niet opmerkt.
Een kind dat 40 sigaretten per dag rookt, kan toch niet. Het jongentje moet dit toch ergens van geleerd hebben!

In mijn ogen zijn de ouders de grote verantwoordelijke en moeten zij met de vinger gewezen worden!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 12th October 2010, 09:57
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
OH MY GOD!.. Waar gaat dit toch heen met onze wereld. Men moet dit kind meteen wegnemen van zijn ouders. Als je je kind zelf sigaretten geeft, wanneer het nog maar een leeftijd van 18 maanden heeft, dan ben je niet goed in je hoofd. Alle ouders (zelfs diegene die roken) hopen dat hun kinderen zelf niet beginnen roken, maar deze vader wilt juist dat zijn kind gaat roken. Waar zit de logica? Ik vrees dat alle hulp te laat zal komen. De organen van zo'n kind zijn nog altijd zeer vatbaar en zullen nu waarschijnlijk ook enorm aangetast zijn van al het roken. Toch, is het te hopen dat er snel een oplossing komt en het kind toch nog zo optimaal mogelijk kan leven. Toch zal het zeer moeilijk worden om een kind van die leeftijd laten af te kicken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.