actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2013, 09:54
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herenthout
Posts: 63
"Israël voert raketaanval op Damascus uit"

Bron: De Morgen
Door: Redactie − 05/05/13, 02u48 − Bron: BBC, Reuters


dm UPDATE De Syrische hoofdstad Damascus is afgelopen nacht het doelwit van een raketaanval geworden. Explosies worden gerapporteerd vanuit een wijk waar verschillende militaire complexen zijn gehuisvest, aldus de BBC. Volgens de Syrische staatstelevisie werd een centrum voor wetenschappelijk onderzoek getroffen. Het persbureau Reuters meldt dat de aanval wordt toegeschreven aan het Israëlische leger. "We geven geen commentaar op die berichten", stelde een Israëlische legerwoordvoerster in Tel Aviv.

"De recentste Israëlische aanval is een poging om het moreel op te krikken van de terroristische groepen, die wankelen tegenover de klappen die ze krijgen van ons heldhaftige leger op Syrisch grondgebied", luidde het op de staatstelevisie. Informatie over eventuele slachtoffers werd niet gegeven. Israël weigert de aanval te ontkennen noch te bevestigen.

Hezbollah
Bronnen van een westerse inlichtingendienst zeiden vanmorgen dat de aanslagen, net als eerdere Israëlische luchtaanvallen, gericht waren op wapens uit Iran. Die wapens, raketten van het soort Fathe-110, waren bestemd voor de Hezbollah-beweging in Libanon. Gisteren bevestigde een Israëlische regeringsfunctionaris al dat Israëlische gevechtsvliegtuigen een dag eerder een rakettentransport in Syrië hadden aangevallen. De raketten zouden bedoeld zijn voor de Hezbollah-beweging in Libanon.

Het onderzoekscentrum werd in januari al eens onder Israëlisch vuur genomen, zegt de Britse zender BBC.

Mening:
Ik heb dit artikel onder de rubriek Europa gepost omdat het soms wel lijkt alsof mensen zich niet echt bewust zijn van hoe dichtbij al deze problemen wel niet zijn. De problemen in Syrië zijn zeker zorgwekkend. Het is vrees ik alles behalve een goed idee om te zeggen dat de aanval een poging is om het
Citaat:
‘moreel op te krikken’
in tegenstelling van de
Citaat:
‘klappen die ze krijgen van ons heldhaftig leger.’
Ik vrees dat zulke uitspraken wel eens treiterend kunnen overkomen en het geweld enkel nog verder in de hand werken. Hopelijk zijn er geen slachtoffers aangezien de aanslag op de wapens gericht was eerder dan op mensen en komt er spoedig een oplossing voor al dit zinloze geweld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2013, 17:18
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Voor ons lijken de problemen in Syrië inderdaad ver weg, maar Israël is een buurland van Syrië. Voor hun is de oorlog zeer dichtbij. Ik vrees dat andere buurlanden van Syrië zich ook met de oorlog gaan bemoeien, de rebellen worden nu al bewapend door de buurlanden. Voor de buurlanden is het ook belangrijker hoe de burgeroorlog afloopt, niet alleen is er een enorme stroom aan vluchtelingen die opgevangen moeten worden maar het conflict kan verder escaleren in de buurlanden. Want wapens die in de burgeroorlog worden gebruikt kunnen ook verhandeld worden en in de buurlanden worden gebruikt. De VN wilt nog steeds niet ingrijpen maar ik vrees dat het niet lang zal duren voordat de buurlanden openlijk de oorlog verklaren aan het regime en zelf Syrië binnenvallen. Ik denk niet dat dit zal zijn om de burgers te beschermen maar eerder om te verhinderen dat zware extremisten de macht overnemen van Assad.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.