actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2009, 21:44
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Milquet ziet ruimte voor akkoord over BHV

Milquet ziet ruimte voor akkoord over BHV

Volgens vicepremier en cdH-voorzitster Joëlle Milquet is tussen de uitersten, de eenvoudige splitsing van BHV en een uitbreiding van het Brussels gewest, nog ruimte voor een akkoord.

Dat zei ze in het televisieprogramma "Le 7ième jour" (RTBF). Ze vindt het een goed idee dat Jean-Luc Dehaene ver van de mediadrukte discrete contacten neemt. Hij luistert en zal met voorstellen voor de dag komen, aldus Milquet.

De cdH-politica vindt dat premier Yves Leterme blaakt van de energie en zich zowel bezig houdt met de sociaal-economische dossiers als met de toestand in Afghanistan. Leterme is sereen en de sfeer binnen de regering is goed, voegt ze er nog aan toe.

Marshall2.Vert
Dat kan niet gezegd worden van de sfeer in de Waalse regering, erkende ze. Dat komt omdat het moeilijker regeren is met drie dan met twee partijen, vooral dan in een periode van crisis. Dat alles heeft de Waalse regering er niet van weerhouden om belangrijke budgettaire beslissingen te nemen en het ambitieuze plan Marshall2.Vert te lanceren.

Joëlle Milquet herhaalde nog dat het feit dat ze voorlopig aan het hoofd van de partij blijft, niets aan haar plannen verandert om de fakkel door te geven. Binnen enkele maanden wordt Benoît Lutgen voorzitter van cdH. (belga/jv)
06/12/09 15u09

Gevonden op het internet op 6 december 2009: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-over-BHV.dhtml

Mijn mening:
Ik vind het goed dat de taken zorgvuldig verdeeld worden, zodat alle zaken behandeld kunnen worden en zodat er misschien ook wat schot in de zaak komt. Ik hoop maar dat ze voldoende communiceren, zodat iedereen van alles op de hoogte is. Als ik het artikel lees tot en met de derde paragraaf dan denk ik, zo kan de politiek en de regering in België nog vooruitgang boeken.

Maar dan komt de teleurstelling dat het in Wallonië toch niet zo vlot gaat... Het is ook niet logisch dat er meerdere partijen samengaan om zo te kunnen regeren. Ik vind dat er maar 1 overwinnaar na de verkiezingen moet zijn en dat het niet zou mogen dat andere partijen dan samengaan om zo de meerderheid te halen. Hoe is het mogelijk om verschillende partijen mét verschillende ideologieën samen te zetten en dan zo gedurende de regeringsperiode te laten regeren. Iedereen weet toch dat dat fout loopt dan, aangezien de partijen andere wensen, doelen en ideologieën hebben.

Wie weet komt er ooit wel eensgezindheid in België, wie weet...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.