actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2012, 11:35
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 103
Steeds minder automobilisten ruilen nummerplaat voor gratis Lijn-abonnement

Steeds minder automobilisten ruilen nummerplaat voor gratis Lijn-abonnement
zondag 21 oktober 2012 om 08u30
Waar in 2010 er nog bijna 30.000 van dit soort abonnementen in omloop waren, zijn er dat nu door een aanpassing van het systeem nog maar 12.122.


De Lijn © Belga
Sinds 2003 kunnen automobilisten die hun nummerplaat inleveren, een gratis abonnement bij De Lijn aanvragen. Waar in 2010 er nog bijna 30.000 van dit soort abonnementen in omloop waren, zijn er dat nu door een aanpassing van het systeem nog maar 12.122. Dat schrijft De Zondag.

Het systeem van de DINA-abonnementen (Dienst Inruilen Nummerplaat voor Abonnement) kende aanvankelijk succes, omdat iemand die zijn nummerplaat inleverde een abonnement bij De Lijn kreeg van drie jaar.

Sinds 1 april 2010 is het voordeel voor de automobilist echter teruggeschroefd naar één jaar. Door die aanpassing is het aantal uitgereikte DINA-abonnementen volgens De Zondag nu fors gedaald. (Belga/TE)

Bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/s...00196804996.htm

Eigen mening:Persoonlijk vind ik het initiatief dat De Lijn heeft genomen omtrent nummerplaten ruilen voor een abonnement. Doordat deze mensen de bus nemen in plaats van hun auto, is er toch al iets minder vervuilen en verkeer. Het gaat de file zeker niet oplossen, maar het was een begin. Ik vind het dan ook helemaal niet logisch dat De Lijn het systeem hebben aangepast. Hierdoor gaan de mensen hun nummerplaat niet meer willen omruilen omdat het abonnement maar voor een jaar is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2012, 14:27
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het is een goed initiatief van De Lijn, want op deze manier zijn er minder auto’s in het verkeer. De files en de CO2-uitstoot zullen hierdoor beetje bij beetje verminderen. Toch vind ik het niet verwonderlijk dat steeds meer mensen toch kiezen voor een eigen auto. De busverbindingen van heel wat dorpen is niet ideaal. Ze hadden in het artikel dus moeten weergeven waar de mensen, die zo’n ‘DINA-abonnement’ verkiezen boven hun auto, wonen. Misschien zijn het vooral mensen die in de steden, aan de rand van een grote stad… wonen. Dit weten we dus niet. In het begin van het schooljaar was er ook ter sprake in het nieuws dat er veel van de schoolgaande jeugd niet tijdig op school konden geraken. De reden hiervoor was dat er veel bussen afgeschaft werden omwille van de besparingen die De Lijn moest doorvoeren. De bussen die toch reden zaten overvol en moesten heel wat kinderen aan de bushaltes laten staan. Dat zou uiteraard niet mogen! Men betaalt voor een abonnement, dus moet De Lijn er ook maar voor zorgen dat iedere klant op zijn eindbestemming kan geraken.
Een tweede belangrijke oorzaak is dat De Lijn de duur van het abonnement heeft beperkt tot één jaar. De mensen zullen geen moeite willen doen om hun auto in te ruilen voor een abonnement van één jaar. Ik zou persoonlijk mijn nummerplaat niet willen omruilen voor zo’n abonnement. De busverbinding is slecht en meestal zit de bus al propvol. Dan blijf ik liever carpoolen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.